Palautukset ja vaihto-oikeus
Noutotilaus - tilaa netistä, nouda myymälästä
Puuilo tarjoaa asiakkailleen 30 päivän vaihto ja palautusoikeuden. Rahanpalautus tehdään aina maksutilanteessa käytetylle alkuperäiselle maksutavalle/maksukortille. Palautettavien tuotteiden tulee olla alkuperäisessä pakkauksessaan myyntikuntoisena sekä käyttämättömänä sisältäen mahdollisen käyttöohjeen ja kaiken pakkaukseen kuuluvan sisällön.
Palautusoikeus ei koske
Eläinten ruokia (poislukien laatuvirheet), hygienia- ja intiimituotteita pakkauksen avaamisen jälkeen (esimerkiksi hammasharja, hiustenleikkuri ja nappikuulokkeet), elintarvikkeita ja lahjakortteja. Mittatilaustuotteilla ei ole palautus- tai peruutusoikeutta.
Vaihto-oikeus
Vain vaatteilla ja jalkineilla on palautusoikeuden lisäksi vaihto-oikeus, jolloin tuotteen voi vaihtaa toiseen kokoon, mikäli tuotteet ovat saman hintaiset. Muissa tapauksissa ohjeistamme palauttamaan tilatun tuotteen ja tekemään kokonaan uuden tilauksen verkkokaupassa tai ostamaan tuotteen tavaratalosta.
Myymälästä ostetun tuotteen palautus
Myymälästä ostetun tuotteen palautus on mahdollista tehdä mihin tahansa sinua lähimpänä olevaan Puuilon myymälään kuitin kera. Huomioithan että myymälä-ostoksia tai verkkokaupan kautta myymälään tilattuja noutotuotteita ei voi palauttaa postitse.
Noutotilauksen palautus
Verkkokaupan kautta tehty noutotilaus tulee palauttaa lähimpään Puuilo-myymälään. Kuittina toimii sähköpostitse lähetetty tilausvahvistus.
Noutotilauksen peruutus
Verkkokaupasta tehdyn noutamattoman noutotilauksen voit peruuttaa soittamalla tavaratalon palvelunumeroon tai asioimalla tavaratalossa. Noudetun tilauksen voit palauttaa tavaratalon aukioloaikojen puitteissa. Huomioithan palautusehtomme.
Verkkokauppatilauksen palautus
Verkkokaupasta postitse lähetetyn tuotteen voi palauttaa veloituksetta postitse 30 päivän sisällä. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämättömänä ja myyntikuntoisena alkuperäisessä pakkauksessaan sisältäen mahdollisen käyttöohjeen ja kaiken pakkaukseen kuuluvan sisällön.
Veloitukseton palautus postitse ei koske Puuilo-myymälään tehtyjä noutotilauksia, rahtitoimituksia (yli 35 kg tai yli 2 m) ja toimitusmyyntituotteita (esimerkiksi kylpytynnyrit) (Toimitusmyyntituotetta palauttaessasi otathan huomioon että asiakas on vastuussa palautuskustannuksista ja palautus tehdään suoraan toimittajalle) Olethan yhteydessä asiakaspalveluumme palautusohjeita koskien .
Palautusohje
- Palautettava tuote tulee pakata laatikkoon, jossa se on saapunut, muuhun erilliseen laatikkoon tai pahviin. Tuotetta ei tule lähettää takaisin pelkässä myyntipakkauksessa. Tarvittaessa myyntipakkauksen uudelleen sulkemiseen tulee käyttää vain kirkasta pakkausteippiä, jotta pakkaus säilyy myyntikuntoisena.
- Täytä lähetyksen mukana tullut palautuslomake ja liitä se mukaan palautuslaatikon sisäpuolelle. Palautuslomakkeen voi tarvittaessa tulostaa tästä.
- Peitä vanha osoitekortti ja vie paketti Postin tai Matkahuollon palvelupisteeseen. Kertoessasi palvelupisteen henkilökunnalle Puuilon sopimustunnuksen, saat palvelupisteestä uuden osoitekortin.
Postin asiakaspalautuksen sopimusnumero: 616788
Matkahuollon asiakaspalautuksen sopimusnumero: 9510332 - Palautuslähetyksestä saatu kuitti tulee säilyttää ja esittää tarvittaessa. Palautuslähetyksen voi todistaa vain kuitissa näkyvällä seurantatunnuksella.
Verkkokauppatilauksen peruuttaminen
Mikäli haluat peruuttaa postitse lähetetyn tilauksen sen ollessa kuljetuksessa, voit jättää tilauksen vastaanottamatta. Tilaus palautuu meille automaattisesti kuljetusyhtiön säilytysajan päättyessä ja teemme hyvityksen asiakkaan alkuperäiselle maksutavalle.
Palautuskäsittely ja hyvitys
Palautuneet lähetykset käsitellään 7 arkipäivän kuluessa.
Lähettäessämme uuden lähetyksen, kuljetusyhtiö on yhteydessä toimitusta koskien. Hyvittäessämme tuotteen, hyvitys maksetaan automaattisesti samalle maksutilille, jolta tilaus on maksettu. Maksutavan ollessa lasku tai erämaksu, lasku hyvitetään. Hyvityskuitti lähetetään tilaajan sähköpostiosoitteeseen.
Maksupalveluntarjoaja Svea Payments on tarvittaessa sähköpostitse yhteydessä tilaajaan, mikäli palautus tarvitsee tilinumeron. Suurin osa hyvityksistämme palautuu automaattisesti maksutilille ilman tilinumeroa. Pidätämme oikeuden vähentää hyvityssummaa puutteellisen palautuspakkauksen aiheuttamasta arvonalenemasta.