Reklamaatiot
Asioithan reklamaatiotilanteissa tuotteen kanssa sinua lähimmässä Puuilon myymälässä.
Mikäli myymälässä asiointi ei ole mahdollista pitkän matkan tai tuotteen koon vuoksi, suosittelemme tekemään reklamaation kirjallisena lomakkeen kautta ja odottamaan toimintaohjeita korvauskäsittelijöiltämme. Kerrothan viestissäsi mahdollisimman tarkan kuvauksen virheestä, sekä asiaan liittyvistä vaatimuksista. Vastaamme reklamaatioosi viimeistään 3 arkipäivän kuluessa toimintaohjeiden kera.
Virheellisen tuotteen käsittely
Kuluttajansuojalaki määrittelee virheellisen tuotteen siten, että se poikkeaa siitä, mitä kuluttaja on perustellusti voinut odottaa tuotteelta. Virhe voi olla esimerkiksi valmistusvirhe, toimituksen virhe, tai tuotteen ominaisuuksissa ilmenevä virhe.
Ensimmäisenä pyrimme korjaamaan tuotteessa olevan vian. Mikäli emme voi korjata vikaa, vaihdamme tuotteen uuteen. Noudatamme reklamaatio/takuu/huoltoasioissa jokaisen eri tuotevalmistajamme meille antamia ohjeistuksia.
Takuu on Puuilon tai valmistajan antama lisäturva tuotteelle. Jos tuotteessa on takuutodistus, se kannattaa säilyttää, koska se voi auttaa virhetilanteissa.
Kerrothan viestissäsi mahdollisimman tarkan kuvauksen virheestä, sekä asiaan liittyvistä vaatimuksista. Asiantuntijatiimimme vastaa reklamaatioosi viimeistään 3 arkipäivän kuluessa toimintaohjeiden kera.
Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.
Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).