BLACK FRIDAY! Toimitus 0 €! Ehtoja sovelletaan.

Toimitus- ja maksuehdot

Puuilon verkkokaupan yleiset toimitus- ja maksuehdot 26.11.2020.

Veloitukseton toimitus

Verkkokaupassamme on juuri nyt veloitukseton toimitus Black Fridayn kunniaksi! Veloitukseton toimitus koskee tilauksia, jotka ovat koon ja painon puolesta mahdollisia toimittaa pakettiautomaattiin tai noutopisteeseen (ei minimitilausrajaa). Lisäksi juuri nyt saat yli 50 € tilauksiin ilmaisen Posti Kotipaketin!

Etu on voimassa 27.11. klo 23.59 asti. Veloitukseton toimitus ei koske rahtitilauksia.

Noutopisteiden ja pakettiautomaattien paino- sekä pituusrajoitteiden vuoksi yli 35 kg painavat, sekä yli 2,3 metriä pitkiä tuotteita sisältävät tilaukset toimitetaan rahdilla vastaanottajan toimitusosoitteeseen. Rahtikulumme ovat tilauksen koosta riippuen alkaen 29 €.​

Tilaaminen

Puuilon verkkokaupasta voi tilata rekisteröitymättä tai rekisteröitymällä Puuilon asiakkaaksi. Tilauksen tekeminen ja maksaminen tapahtuu suojatussa SSL-yhteydessä pankin tai maksuntarjoajan palvelussa, jotta asiointi Puuilon verkkokaupassa olisi asiakkaalle mahdollisimman turvallista. Tietoturvan takaamiseksi verkkokaupan asiakaspalvelu ei voi vastaanottaa tai käsitellä maksutietoja puhelimitse tai sähköpostitse, joten tilaus tulee tehdä henkilökohtaisesti verkkokaupassa osoitteessa puuilo.fi. Verkkokauppa käyttää evästeitä. Kaikista onnistuneista tilauksista saa tilausvahvistuksen annettuun sähköpostiosoitteeseen. Tilaukseen voi olla mahdollista tehdä muutoksia ottamalla yhteyttä Puuilon asiakaspalveluun.

Hinnat

Tuotteiden voimassaolevat hinnat on ilmoitettu verkkosivuilla. Hinnat sisältävät arvonlisäveron ja mahdolliset kierrätysmaksut. Tilauksen loppuvaiheessa lisätään tilauksen loppusummaan valitun toimitustavan kulut. Puuilo Oy pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin. Puuilolla on oikeus peruuttaa asiakkaan tekemä tilaus, jos hintatieto tai saatavuus verkkokaupassa on teknisen tai muun ongelman takia virheellinen.

Maksutavat

Puuilon verkkokaupassa on käytössä kaikki yleisimmät maksutavat. Maksunvälittäjän yhteystiedot:

Svea Payments Oy
Y-tunnus: 2121703-0
Mechelininkatu 1 A
00180 Helsinki

Puhelin: 09 4241 7040
Sähköposti: asiakaspalvelu.payments@svea.fi

Verkkopankkien verkkomaksupainikkeet

Voit maksaa tilauksen minkä tahansa suomalaisen pankin verkkomaksupainikkeen kautta. Kun käytössäsi on oman pankkisi antamat käyttäjätunnukset ja olet maksamassa verkko-ostoksiasi, siirryt verkkokauppamme sivuilta hetkeksi omaan pankkiisi ja maksat valitsemasi tuotteet suoraan omalta tililtäsi. Maksunsaajana näkyy Svea Payments Oy (tai aputoiminimi Maksuturva Group Oy), joka huolehtii verkkokauppamme maksujen välityksestä.

Korttimaksut (Visa, Visa Electron, MasterCard ja Business Eurocard)

Maksukortilla maksaminen verkkokaupassamme on vaivatonta ja turvallista. Korttimaksamisesta verkkokaupassamme huolehtii Svea Payments Oy yhteistyössä Payment Highway Oy:n ja Bambora AB:n kanssa. Maksutapahtuman aikana luottokorttitietoja käsitellään aina suojatussa verkkoyhteydessä. Korttinumeroita ei tallenneta verkkokaupan tai Svea Payments Oy:n tietojärjestelmiin, vaan ne käsitellään teknisen palveluntuottajan Payment Highway Oy:n toimesta.

Maksaminen Pivo-sovelluksella

Verkkokaupassamme voi maksaa helposti ja turvallisesti mobiilissa Pivo-sovelluksella. Pivo-sovellusta voivat käyttää kaikkien pankkien asiakkaat. Mobiilikäytössä maksaessa Pivo-sovellus avautuu automaattisesti. Tietokoneella tilatessasi voit syöttää puhelinnumerosi sille varattuun kenttään, jonka jälkeen maksu hyväksytään Pivo-sovelluksessa tai puhelinnumeron perusteella valitussa muussa sovelluksessa. Maksu veloitetaan oletusarvoisesti pankkitililtä (OP:n asiakkaat) tai Pivo-sovellukseen tallennetulta kortilta (muiden pankkien asiakkaat).

Pivo- käyttäjä voi myös hakea Pivo-maksuaikaa applikaation kautta. Pivo- maksuaika on 1000 euron luotto, jolla voi maksaa Pivo-sovelluksen kautta. Pivo- käyttäjä saa luottopäätöksen heti ja luoton myöntää Arvato Finance. Pivon maksuaika on korotonta keskimäärin 30 päivää, ja ostaja saa laskun suoraan sähköpostiinsa. Maksuajan voi myös pilkkoa pienempiin eriin.

Maksaminen Siirto-sovelluksilla

Verkkokaupassamme voi maksaa helposti ja turvallisesti mobiilissa Siirto-sovelluksilla. Siirto on pankkirajat ylittävä, aivan uusi tapa tehdä verkkopankkimaksuja. Siirto-maksuja voi tehdä Nordean Siirto-sovelluksella, Pivolla sekä OP-mobiililla. Mobiilissa maksaessa käyttämäsi Siirto-sovellus avautuu automaattisesti, selaimen kautta. Tietokoneella tilatessasi voit syöttää puhelinnumerosi sille varattuun kenttään, jonka jälkeen maksu hyväksytään Siirto-sovelluksessa tai puhelinnumeron perusteella valitussa muussa sovelluksessa. Maksu veloitetaan Siirto-sovellukseen tallennetulta pankkitililtä.

Lasku ja erämaksu

Lasku

Laskun laskutuslisä on 0 €.

Svea Ekonomi tarjoaa sinulle mahdollisuuden ostaa ostokset laskua vastaan vähintään 14 päivän maksuajalla aina 3 000 € asti. Huomioithan seuraavat asiat: Kun valitset vaihtoehdoksi ”maksa laskulla” tarkistamme luottotietosi henkilötunnustasi vastaan. Ostoksien toimitus tapahtuu osoitteeseen, joka löytyy väestörekisteristä tai mikäli käytät ns. vahvaa tunnistautumista verkkopankkitunnuksillasi (TUPAS), ostoksiesi toimitus tapahtuu antamaasi toimitusosoitteeseen. Viivästyskorko on 7 % + korkolain mukainen viitekorko. Maksuhuomautuksesta veloitamme 5 euroa. Ostajan tulee olla täyttänyt 21 vuotta. Lasku lähetetään tilaajan sähköpostiosoitteeseen tilausta seuraavan arkipäivän aikana.

Laskun muuttaminen luotoksi

Sinulla on mahdollisuus maksaa laskusi erissä Ostoluotolla. Laskun mukana on Ostoluottosopimus sekä tarkemmat Ostoluottoehdot. Tutustu ehtoihin huolellisesti ja hyväksyttyäsi ne, palauta allekirjoitettu Ostoluottosopimus Svealle – tämän jälkeen voit jakaa laskusi pienempiin eriin maksamalla vähintään laskulla mainittu minimierän.

Luoton voit maksaa milloin tahansa kokonaan pois ilman lisäkuluja. Luottoosi liittyen voit ottaa yhteyttä Svean asiakaspalveluun numeroon 09 4242 3330 tai asiakasinfo@svea.fi.

Tutustu etukäteen luottoehtoihin sekä vakiomuotoisiin eurooppalaisiin kuluttajaluottotietoihin tästä.

Erämaksu

Erämaksun perustamiskulu on 5 €.

Enimmäinen erämaksulasku lähetetään tilaajan sähköpostiosoitteeseen tilauspäivää seuraavan kuukauden puolivälissä.

Svea Ekonomi tarjoaa sinulle mahdollisuuden maksaa ostokset osissa. Voit maksaa ostoksesi luotolla osissa, kun olet hyväksynyt luotonmyöntökriteerit ja täyttänyt henkilötunnuksesi kassalla. Käyttäessäsi ns. vahvaa tunnistautumista verkkopankkitunnuksillasi (TUPAS), ostoksiesi toimitus tapahtuu haluamaasi toimitusosoitteeseen, muussa tapauksessa ostokset toimitetaan Väestörekisteristä löytyvään osoitteeseesi.

Luottoajan valitset sinulle parhaiten sopivaksi. Luotto tulee hoitaa sovitun ajan kuluessa. Se edellyttää, että maksat vähintään sovitun summan kuukausittain. Luonnollisesti voit maksaa myös koko luoton pois kerralla ilman kuluja käyttämättömältä luottoajalta.

Saat kotiisi luottosopimuksen (2 kappaletta) joista sinun tulee allekirjoittaa toinen ja palauttaa se Svealle. Samalla saat myös luoton tarkemmat ehdot, jotka allekirjoituksellasi hyväksyt. Luottoosi liittyen voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluun numeroon 09 4242 3330 tai asiakasinfo@svea.fi

Mikäli maksut jäävät maksamatta, eikä yhteydenottoa ole vastaanotettu maksun suoritukseen liittyen, siirtyvät saatavat perittäviksi kuluttajansuojalain ehtojen mukaisesti. Lisätietoja ehdoista ja palvelusta saat Svean asiakaspalvelusta. Lue tarkemmat ehdot tästä.

1.9.2019 voimaan astuva lakimuutos luotto- ja lainatuotteiden koroista ja kuluista edellyttää muutoksia Svea erämaksun osalta. Tämä näkyy 1.9. jälkeen tehdyissä luottosopimuksissa koron sekä käsittelykulujen kohdalla. Lisätietoja lakimuutoksesta ja sen vaikutuksesta saat Svean asiakaspalvelusta: asiakasinfo@svea.fi.

Lisätietoja etämyynnistä ja internetissä tapahtuvasta kaupankäynnistä saat kuluttajaviraston sivuilta:

www.kuluttajavirasto.fi tai luottosopimuksestamme, jonka löydät täältä. Svea noudattaa henkilötietosuojalakia, myös tästä löytyy lisätietoja kuluttajaviraston sivuilta.

Yrityslasku

Svea yrityslasku

Svea Payments tarjoaa yrityksille mahdollisuuden ostaa ostokset laskua vastaan 14 päivän maksuajalla. Luotonantajana toimii Svea Ekonomi AB, Filial i Finland. Huomioithan seuraavat asiat:

  • Laskutuslisä 0 €.
  • Yrityslaskun voi valita maksutavaksi, kun ostoksen arvo ylittää 5 € ja on enintään 3 000 €.
  • Kun valitset maksutavaksi Yrityslaskun, yrityksen tiedot tarkistetaan y-tunnuksen perusteella, ja tunnistautumalla henkilökohtaisilla pankkitunnuksillasi TUPAS-palvelussa vakuutat olevasi oikeutettu tekemään tilauksen yrityksen nimissä.
  • Maksuehto 14 päivää.
  • Viivästyskorko on 7 % + korkolain mukainen viitekorko. Maksuhuomautuksesta veloitamme 5 euroa.
  • Yrityslaskua ei voi muuttaa osamaksuksi.
  • Ostaja on vastuussa henkilökohtaisesti, mikäli yritys kieltäytyy maksamasta laskua.
  • Tilauksen tekijän tulee olla täyttänyt 18 vuotta.
  • Lasku lähetetään tilaajan antamaan sähköpostiosoitteeseen tilausta seuraavana arkipäivänä. Lasku on mahdollista muuntaa jälkikäteen verkkolaskuksi olemalla yhteydessä Puuilon asiakaspalveluun verkkolaskuosoitteen kera.

Yhteystiedot:

Svea Ekonomi Ab,
filial i Finland

Mechelininkatu 1 A
00180 Helsinki

Puhelin: 09 4242 3092
Sähköposti: webpay@svea.fi

Toimitusmaksut

Nouto Puuilo-myymälästä

Posti SmartPost

Posti Noutopiste

Matkahuolto Lähellä-paketti

Matkahuolto Bussipaketti

Posti Kotiinkuljetus

Posti Rahti

 

0 €

4,90 €

4,90 €

6,90 €

6,90 €

alk. 9,90 €*

alk. 30 €**

 

Nouto Puuilo-tavaratalosta 0 €
DB Schenker Noutopiste alk. 3,90 €
Posti SmartPost 4,90 €
Posti Noutopiste 4,90 €
Matkahuolto Lähellä-paketti 4,90 €
Matkahuolto Bussipaketti 4,90 €
Posti Kotiinkuljetus alk. 9,90 €
DB Schenker Rahti alk. 29 €
Posti Rahti alk. 30 €

 

Posti Kotiinkuljetus
<10 kg - 9,90 €
<20 kg - 12,90 €
<35 kg - 16,90 €

Posti Rahti
>35 kg - 30 €
>50 kg - 50 €
>500-1500 kg - 100 €

DB Schenker Noutopiste
0-10 kg - 3,90 €
10-30 kg - 4,90 €

DB Schenker Rahti
9-50 kg - 29 €
50-500 kg - 39 €
500-1500 kg - 99 €

Joillain tuotteilla saattaa olla painosta poikkeava rahtihinta, tämä johtuu paketin suuresta koosta.

Toimitustavat

Puuilon verkkokaupassa on käytössä kattavat toimitusvaihtoehdot. Verkkokauppa karsii automaattisesti tilaukselle sopivat toimitustavat, joista tilaaja voi valita itselleen mieluisimman vaihtoehdon. Puuilon verkkokauppa toimittaa ympäri Manner-Suomen ja Ahvenanmaalle, mutta ei sisä- tai ulkosaaristoon. Toimitus voi koostua useista osatoimituksista. Puuilon verkkokauppa pidättää oikeuden muuttaa toimitustapaa, mikäli toimitus ei onnistu valitulla toimitustavalla. Noutamattomat/palautuneet tilaukset perutaan automaattisesti Puuilon toimesta, mikäli tilaaja ei ole erikseen ollut yhteyksissä Puuilon asiakaspalveluun.

Nouto Puuilon tavaratalosta

Tilaus voidaan noutaa halutusta Puuilo-tavaratalosta, mikäli tuotteita on kyseisen tavaratalon varastossa. Puuilo lähettää ilmoituksen sähköpostilla tai tekstiviestillä, kun tilaus on valmis noudettavaksi. Noutotilaukset käsitellään vuorokauden kuluessa tilauksesta. Henkilöllisyys todennetaan ennalta maksettua tilausta noudettaessa. Ota mukaan viranomaisen myöntämä passi, ajokortti tai henkilökortti. Tilaus on noudettavissa tavaratalon aukioloaikojen mukaisesti. Tilaus tulee noutaa 30 päivän kuluessa ilmoituksen saapumisesta.

Noutotilauksen voi noutaa myös toinen henkilö valtakirjalla ja viranomaisen myöntämällä passilla, ajokortilla tai henkilökorttilla.

Postin SmartPost-pakettiautomaatti

SmartPostiin toimitetaan tilauksia, jotka ovat vähintään 25 x 15 x 3,5 cm kokoisia ja 250 g painoisia sekä enintään 60 x 36 x 60 cm kokoisia ja 35 kg painoisia. Tilauksen yhteydessä tilaaja voi valita sopivan SmartPost-pakettiautomaatin tilauksen toimitusosoitteen perusteella. Mikäli SmartPost-automaatti on täynnä, toimitetaan tilaus lähimpään Postin noutopisteeseen. Puuilo lähettää seurantatunnuksen tilaajan ilmoittamaan sähköpostiin, kun tilaus on lähtenyt matkaan. Paketin kulkua voi seurata Postin Lähetysten seuranta -palvelun kautta. Posti lähettää tekstiviestillä saapumisilmoituksen, pakettiautomaatin lokeron numeron sekä sen avauskoodin. Toimitus ma-pe klo 19 mennessä.

Tilauksia säilytetään SmartPostissa korkeintaan 7 vuorokautta.

Pakettiautomaattien asiakastuki (Postin palvelu): Puh. 0100 85933 tai smartpost@posti.com Ma–pe 9–21, la 9–18 ja su 12–18

Posti Postipaketti

Tilaus toimitetaan Postin lähimpään noutopisteeseen. Tilauksen enimmäispaino on 35 kg ja enimmäispituus 2 m. Noutopisteet sijaitsevat myymälöissä, marketeissa ja kioskeissa. Noutopiste valikoituu verkkokaupassa tilaajan toimitusosoitteen perusteella. Halutun noutopisteen voi myös valita erikseen verkkokaupan kassalla toimitusvaihtoehtojen valikosta. Mikäli noutopiste on ruuhkaantunut, voidaan tilaus toimittaa toiseen lähellä olevaan noutopisteeseen.

Puuilo lähettää seurantatunnuksen tilaajan ilmoittamaan sähköpostiin, kun tilaus on lähdössä matkaan. Paketin kulkua voi seurata Postin Lähetysten seuranta -palvelun kautta. Posti lähettää saapumisilmoituksen joko tekstiviestillä tai sähköpostilla. Tilauksen voi noutaa saapumisilmoituksen tai lähetystunnuksen avulla. Noutajan on aina todistettava henkilöllisyytensä noudon yhteydessä. Paketin oi noutaa myös toinen henkilö lähetystunnuksella ja omalla henkilöllisyystodistuksella. Toimitus ma-pe klo 19 mennessä.

Tilauksia säilytetään korkeintaan 7 vuorokautta.

Matkahuolto Lähellä

Tilaus toimitetaan tilaajan valinnan mukaan Matkahuollon pakettipisteeseen tai pakettiautomaattiin. Muuten tilaus toimitetaan lähimpään pakettipisteeseen tilaajan toimitusosoitteen postinumeron perusteella.

Pakettipisteet: Matkahuolto, Matkahuolto-asiamies, K-Market, R-kioski tai muu Matkahuollon pakettipiste. Tilauksen enimmäispaino on 35 kg ja enimmäispituus 2,3 m. Puuilo lähettää seurantatunnuksen tilaajan ilmoittamaan sähköpostiin, kun tilaus on lähtenyt matkaan. Paketin kulkua voi seurata Matkahuollon Lähetysten seuranta -palvelun kautta.

Paketti noudetaan saapumisilmoituksessa ilmoitetusta toimipisteestä. Paketti luovutetaan henkilötodistusta vastaan. Jos paketin noutaja on muu kuin osoitekorttiin merkitty vastaanottaja, täytyy paketin noutajalla olla mukana henkilötodistuksensa lisäksi valtakirja. Pakettia säilytetään maksutta 7 vuorokautta, jonka jälkeen noutamaton paketti palautuu.

Pakettiautomaatti: Matkahuolto Lähellä -paketin voi mahdollisuuksien mukaan valita toimitettavaksi pakettiautomaattiin. Pakettiautomaateissa on neljä eri lokerokokoa, joista suurimpaan mahtuu 70 x 40 x 57 cm kokoinen paketti. Pakettiautomaatin rajallisesta tilasta johtuen on mahdollista, että automaatti on täynnä, jolloin paketti ohjataan toiseen lähellä olevaan Matkahuollon pakettipisteeseen. Vastaanottaja saa tiedon muutoksesta saapumisilmoituksessa ja muutos näkyy myös lähetyksen seurannassa.

Matkahuolto Bussipaketti

Paketti kuljetetaan Matkahuollon bussilla tilaajan toimitusosoitteen perusteella lähimpään Matkahuoltoon tai Matkahuolto-asiamiehen toimipisteeseen. Tilauksen enimmäispaino on 35 kg ja enimmäispituus 2,3 m. Puuilo lähettää seurantatunnuksen tilaajan ilmoittamaan sähköpostiin, kun tilaus on lähtenyt matkaan. Paketin kulkua voi seurata Matkahuollon Lähetysten seuranta -palvelun kautta.

Paketti noudetaan saapumisilmoituksessa ilmoitetusta toimipisteestä. Paketti luovutetaan henkilötodistusta vastaan. Jos paketin noutaja on muu kuin osoitekorttiin merkitty vastaanottaja, täytyy paketin noutajalla olla mukana henkilötodistuksensa lisäksi valtakirja. Pakettia säilytetään maksutta saapumisilmoituksen lähetyspäivä ja sitä seuraavat neljä (4) arkipäivää. Sen jälkeen säilytyksestä peritään varastointipalvelumaksu. Pakettia säilytetään yhteensä 14 päivää, jonka jälkeen noutamaton paketti palautetaan lähettäjälle lähettäjän kustannuksella, jollei muuta ole sovittu.

Posti Kotiinkuljetus

Puuilon verkkokaupasta voi tilata tilauksen myös kotiin toimitettuna. Kotiinkuljetus on mahdollinen alle 35 kg painaville tilauksille. Posti ottaa erikseen yhteyttä tilauksen vastaanottajaan, jolloin sovitaan toimitusaikaväli tilauksen toimitusosoitteeseen. Lähetyksen voi vastaanottaa myös toinen henkilö toimitusosoitteessa. Lähetykset toimitetaan vastaanottajalle arkipäivisin. Jakelu tapahtuu taajama-alueilla ma-pe klo 9-21, ja muualla maassa pääsääntöisesti klo 9-14. Palveluun kuuluu yksi (1) toimituskerta. Jos vastaanottaja ei ole paikalla sovittuna toimitusaikana, vastaanottajalle jaetaan yhteydenottopyyntökortti. Vastaanottaja voi tilata uudelleenjakelun (maksullinen) tai pyytää, että lähetys toimitetaan Postin noutopisteeseen, josta vastaanottaja voi sen noutaa.

Posti Rahti

Yli 35 kg painavat tai hyvin suurikokoiset tilaukset toimitetaan Postin Rahdilla vastaanottajan toimitusosoitteeseen. Posti ottaa erikseen yhteyttä tilauksen vastaanottajaan, jolloin sovitaan toimitusaikaväli tilauksen toimitusosoitteeseen. Lähetyksen voi vastaanottaa myös toinen henkilö toimitusosoitteessa. Lähetykset toimitetaan vastaanottajalle arkipäivisin. Jakelu tapahtuu taajama-alueilla ma-pe klo 9-21, muualla maassa pääsääntöisesti klo 9-14. Palveluun kuuluu yksi (1) toimituskerta. Jos vastaanottaja ei ole paikalla sovittuna toimitusaikana, vastaanottajalle jaetaan yhteydenottopyyntökortti.

DB Schenker Noutopiste

DB Schenkerin noutopisteitä on ympäri Suomen mm. K-ruokakaupat, R-kioskit, pakettiautomaatit ja monet paikallisten yritysten noutopisteet. Kuljetusaika on 1-2 arkipäivää, saat tiedon kun lähetys on noudettavissa. Palvelupiste säilyttää tilausta 14 vuorokautta ja pakettiautomaatti 7 vuorokautta. Lähetystä noutaessasi ota mukaan henkilöllisyystodistus. Toinen henkilö voi noutaa lähetyksen valtakirjan ja henkilöllisyystodistuksen avulla. Voit seurata toimituksesi etenemistä lähetystunnuksella.

DB Schenker Rahti

Yli 35 kg painavat tai hyvin suurikokoiset tilaukset toimitetaan DB Schenkerin rahdilla vastaanottajan toimitusosoitteeseen. DB Schenker ottaa erikseen yhteyttä tilauksen vastaanottajaan, jolloin sovitaan toimitusaikaväli tilauksen toimitusosoitteeseen. Lähetys puretaan ajoneuvon välittömään läheisyyteen takalaitanostimella ja pumppukärryllä tai vastaanottajan käyttämällä kuormausvälineellä. Lähetykset toimitetaan vastaanottajalle arkipäivisin ja jos vastaanottaja ei ole paikalla sovittuna toimitusaikana, vastaanottajalle jaetaan yhteydenottopyyntökortti. Lähetykset toimitetaan vastaanottajalle arkipäivisin klo 8-16.

Toimitusaika

Normaali toimitusaika tilauksilla on 2-4 arkipäivää tilauksen vastaanottamisesta. Joillakin tuotteilla ja ruuhka-aikoina (esim. valtakunnalliset kampanjat) voi toimitusaika olla pidempi. Mikäli tavaran saatavuudessa on pidempiaikainen katkos, siitä ilmoitetaan erikseen. Oikeudet tuote- ja hintamuutoksiin pidätetään.

Asiakaspalautukset ja reklamaatiot

Käytössämme on 30 vuorokauden palautusoikeus.

Tuotteen tulee olla käyttämätön ja alkuperäisessä myyntipakkauksessa. Palautusoikeus ei koske hygienia- ja intiimituotteita pakkauksen avaamisen jälkeen (esim. hammasharja, hiustenleikkuri ja nappikuulokkeet), elintarvikkeita ja lahjakortteja. Mittatilaustuotteilla ei ole palautus- tai peruutusoikeutta. Vain vaatteilla ja jalkineilla on palautusoikeuden lisäksi vaihto-oikeus, jolloin tuotteen voi vaihtaa toiseen kokoon, mikäli tuotteet ovat saman hintaiset. Muissa tapauksissa ohjeistamme palauttamaan tilatun tuotteen ja tekemään kokonaan uuden tilauksen verkkokaupassa tai ostamaan tuotteen tavaratalosta. 

Kuljetuksessa vaurioitunut/virheellinen tuote tai puutteellinen toimitus tulee reklamoida viimeistään 30 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Reklamaatio- ja takuutapauksessa pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun ennen palautusta. Jos reklamoitava tuote on mahdollista huoltaa toimittajalla tai huoltoyhteistyökumppanilla, lähetetämme tuotteen korjattavaksi. 

Veloitukseton palautus

Postitse toimitetun tuotteen palautuksen voi tehdä veloituksetta Postin ja Matkahuollon palvelupisteissä, sekä lähimmässä Puuilo-tavaratalossa.

Palvelupisteiden rajoituksista johtuen veloitukseton palautus postitse ei koske rahtikokoisia palautuksia, jotka ovat painoltaan yli 35 kg ja kooltaan yli 2 m. Rahtikokoisen lähetyksen palautuessa vastaanottamattomana, palautuskulut ovat samat kuin lähetyksen toimituskulut, jolloin palautunut lähetys hyvitetään toimituskulua lukuunottamatta. Toimitetun rahtikokoisen lähetyksen palautuskuluista vastaa asiakas.

Toimittajalta suoraan toimitettavan tilaustuotteen (mainitaan tuotesivulla) palautuksen kustannuksesta vastaa asiakas. Tilaustuotteen palautus tulee tehdä suoraan toimittajalle, jolloin asiakaspalvelumme ohjeistaa palautuksessa.

Noutotilaus Puuilo-tavaratalosta

Noutotilauksen tuotteen voi palautusehtojen mukaisesti vaihtaa, palauttaa ja reklamoida lähimpään Puuilo-tavarataloon. Noutotilaukseen ei sovelleta veloituksetonta palautusta postitse.

Lue lisää palautusehdoista ja -ohjeista.

Asiakaspalvelu

Ota yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun tai tavarataloa koskevissa asioissa suoraan tavarataloon.

Tavaratalot

Katso lähimmän tavaratalon aukioloajat tai yhteystiedot. Puuilolla on jo 30 tavarataloa ympäri Suomea!

Avoimet työpaikat

Etsimme jatkuvasti innokkaita myymälätyöntekijöitä tavarataloihin eri puolille Suomea!

Peräkärryn vuokraus

Vuokraa peräkärry edullisesti vaikka muuttoavuksi tai isojen tavaroiden siirtoon. Vain 20 €/vrk!