Toimitus- ja maksuehdot

Puuilon verkkokaupan yleiset toimitus- ja maksuehdot 5.12.2022.

Tilaaminen

Puuilon verkkokaupasta voi tilata rekisteröitymättä tai rekisteröitymällä Puuilon asiakkaaksi. Tilauksen tekeminen ja maksaminen tapahtuu suojatussa SSL-yhteydessä pankin tai maksuntarjoajan palvelussa, jotta asiointi Puuilon verkkokaupassa olisi asiakkaalle mahdollisimman turvallista. Tietoturvan takaamiseksi verkkokaupan asiakaspalvelu ei voi vastaanottaa tai käsitellä maksutietoja puhelimitse tai sähköpostitse, joten tilaus tulee tehdä henkilökohtaisesti verkkokaupassa osoitteessa puuilo.fi. Verkkokauppa käyttää evästeitä. Kaikista onnistuneista tilauksista saa tilausvahvistuksen annettuun sähköpostiosoitteeseen. Tilaukseen voi olla mahdollista tehdä muutoksia ottamalla yhteyttä Puuilon asiakaspalveluun. 

Hinnat

Tuotteiden voimassaolevat hinnat on ilmoitettu verkkosivuilla. Hinnat sisältävät arvonlisäveron ja mahdolliset kierrätysmaksut. Tilauksen loppuvaiheessa lisätään tilauksen loppusummaan valitun toimitustavan kulut. Puuilo Tavaratalot Oy pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin. Puuilolla on oikeus peruuttaa asiakkaan tekemä tilaus, jos hintatieto tai saatavuus verkkokaupassa on teknisen tai muun ongelman takia virheellinen.

Maksutavat

Puuilon verkkokaupassa on käytössä kaikki yleisimmät maksutavat. Maksunvälittäjän yhteystiedot:

Svea Payments Oy
Y-tunnus: 2121703-0
Mechelininkatu 1 A
00180 Helsinki

Puhelin: 09 4241 7040
Sähköposti: asiakaspalvelu.payments@svea.fi

Verkkopankkien verkkomaksupainikkeet

Voit maksaa tilauksen minkä tahansa suomalaisen pankin verkkomaksupainikkeen kautta. Kun käytössäsi on oman pankkisi antamat käyttäjätunnukset ja olet maksamassa verkko-ostoksiasi, siirryt verkkokauppamme sivuilta hetkeksi omaan pankkiisi ja maksat valitsemasi tuotteet suoraan omalta tililtäsi. Maksunsaajana näkyy Svea Payments Oy (tai aputoiminimi Maksuturva Group Oy), joka huolehtii verkkokauppamme maksujen välityksestä.

Korttimaksut (Visa, Visa Electron, MasterCard ja Business Eurocard)

Maksukortilla maksaminen verkkokaupassamme on vaivatonta ja turvallista. Korttimaksamisesta verkkokaupassamme huolehtii Svea Payments Oy yhteistyössä Payment Highway Oy:n ja Bambora AB:n kanssa. Maksutapahtuman aikana luottokorttitietoja käsitellään aina suojatussa verkkoyhteydessä. Korttinumeroita ei tallenneta verkkokaupan tai Svea Payments Oy:n tietojärjestelmiin, vaan ne käsitellään teknisen palveluntuottajan Payment Highway Oy:n toimesta.

Maksaminen Mobilepay-sovelluksella

Verkkokaupassamme voi maksaa helposti ja turvallisesti mobiilissa Mobilepay-sovelluksella. Mobilepay-sovellusta voivat käyttää kaikkien pankkien asiakkaat. Mobiilikäytössä maksaessa Mobilepay-sovellus avautuu automaattisesti. Tietokoneella tilatessasi voit syöttää puhelinnumerosi sille varattuun kenttään, jonka jälkeen maksu hyväksytään Mobilepay-sovelluksessa tai puhelinnumeron perusteella valitussa muussa sovelluksessa. Verkko-ostokset veloitetaan, pankista riippuen, joko sovellukseen tallennetulta kortilta tai pankkitililtä (Handelsbankenin, Danske Bankin ja S-Pankin asiakkaat).

Maksaminen Pivo-sovelluksella

Verkkokaupassamme voi maksaa helposti ja turvallisesti mobiilissa Pivo-sovelluksella. Pivo-sovellusta voivat käyttää kaikkien pankkien asiakkaat. Mobiilikäytössä maksaessa Pivo-sovellus avautuu automaattisesti. Tietokoneella tilatessasi voit syöttää puhelinnumerosi sille varattuun kenttään, jonka jälkeen maksu hyväksytään Pivo-sovelluksessa tai puhelinnumeron perusteella valitussa muussa sovelluksessa. Maksu veloitetaan oletusarvoisesti pankkitililtä (OP:n asiakkaat) tai Pivo-sovellukseen tallennetulta kortilta (muiden pankkien asiakkaat).

Pivo- käyttäjä voi myös hakea Pivo-maksuaikaa applikaation kautta. Pivo- maksuaika on 1000 euron luotto, jolla voi maksaa Pivo-sovelluksen kautta. Pivo- käyttäjä saa luottopäätöksen heti ja luoton myöntää Arvato Finance. Pivon maksuaika on korotonta keskimäärin 30 päivää, ja ostaja saa laskun suoraan sähköpostiinsa. Maksuajan voi myös pilkkoa pienempiin eriin.

Maksaminen Siirto-sovelluksilla

Verkkokaupassamme voi maksaa helposti ja turvallisesti mobiilissa Siirto-sovelluksilla. Siirto on pankkirajat ylittävä, aivan uusi tapa tehdä verkkopankkimaksuja. Siirto-maksuja voi tehdä Nordean Siirto-sovelluksella, Pivolla sekä OP-mobiililla. Mobiilissa maksaessa käyttämäsi Siirto-sovellus avautuu automaattisesti, selaimen kautta. Tietokoneella tilatessasi voit syöttää puhelinnumerosi sille varattuun kenttään, jonka jälkeen maksu hyväksytään Siirto-sovelluksessa tai puhelinnumeron perusteella valitussa muussa sovelluksessa. Maksu veloitetaan Siirto-sovellukseen tallennetulta pankkitililtä.

Lasku ja erämaksu

Lasku

Svea tarjoaa sinulle helpon ja turvallisen tavan maksaa ostoksesi laskulla. Valitessasi maksutavaksi Svea Bankin laskun saat aina vähintään 14 päivää maksuaikaa. Viivästyskorko on korkolain mukainen laillinen viivästyskorko eli 7 % + korkolain mukainen viitekorko. Maksuhuomautuksesta veloitamme 5 euroa. Huomioithan myös, että ostajan tulee olla vähintään 21-vuotias.

Avoimet laskusi näet Omat sivut -palvelusta.

Svean laskun käyttö edellyttää hyväksyttyä luottopäätöstä. Hakija antaa luottoa hakiessaan suostumuksen sille, että muilta luotonantajilta saatavia tietoja kysytään Suomen Asiakastieto Oy:n kuluttajaluottotietojen kyselyjärjestelmästä. Tarkistamme lisäksi hakijan luottotiedot. Kielteisen luottopäätöksen saaneella asiakkaalla on oikeus hakea uutta luottopäätöstä toimittamiaan lisätietoja vastaan ottamalla yhteyttä Svea Bankin asiakaspalveluun.

Laskun maksaminen pienemmissä erissä

Ostoluotto on kertaluotto, jolla voit jakaa laskusi sinulle sopiviin kuukausieriin. Mikäli haluat maksaa laskusi pienemmissä erissä, sinun tulee tutustua laskun yhteydessä saamiisi ostoluoton ehtoihin ja hyväksyä ne allekirjoituksellasi. Tämän jälkeen voit maksaa vähintään laskulla ilmoitetun minimierän. Voit maksaa ostoluoton milloin tahansa kokonaan pois ilman lisäkuluja käyttämättömältä luottoajalta.

Voit tutustua luoton ehtoihin täältä: Ostoluoton yleiset ehdot ja Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot.

Erämaksu

Svea erämaksu on kertaluotto, jolla voit valita haluamasi maksuajan kaupassa tarjotuista vaihtoehdoista. Huomioithan, että ostajan tulee olla vähintään 21-vuotias.

Avoimet luottosi näet Omat sivut -palvelusta.

Voit tutustua luoton ehtoihin täältä: Erämaksuluoton yleiset ehdot ja Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot.

Svea Erämaksun käyttö edellyttää hyväksyttyä luottopäätöstä. Hakija antaa luottoa hakiessaan suostumuksen sille, että muilta luotonantajilta saatavia tietoja kysytään Suomen Asiakastieto Oy:n kuluttajaluottotietojen kyselyjärjestelmästä. Tarkistamme lisäksi hakijan luottotiedot. Kielteisen luottopäätöksen saaneella asiakkaalla on oikeus hakea uutta luottopäätöstä toimittamiaan lisätietoja vastaan ottamalla yhteyttä Svean asiakaspalveluun.

Yrityslasku

Svea yrityslasku

Svea tarjoaa helpon ja turvallisen tavan maksaa ostoksenne laskulla.
Valitessanne maksutavaksi Svean yrityslaskun saatte aina vähintään 14 päivää maksuaikaa. Viivästyskorko on korkolain mukainen laillinen viivästyskorko. Maksuhuomautuksesta veloitamme vähintään 5 euroa.

Svean yrityslaskun käyttö edellyttää hyväksyttyä luottopäätöstä. Ostaja vakuuttaa olevansa oikeutettu toimimaan sen yrityksen nimissä, jonka tiedoilla on ostosta tekemässä. Svealla on oikeus tarkistaa ostajan nimenkirjoitus- tai muu osto-oikeus kyseisessä yrityksessä.

Yhteystiedot ja Asiakaspalvelu

Yhteystiedot ja asiakaspalvelu
Mikäli sinulla on kysymyksiä laskutukseen liittyen, voit ottaa yhteyttä Svean asiakaspalveluun +358 9 4242 3330 tai yhteydenottolomakkeen kautta.

Avoimet luottosi näet myös Omat sivut -palvelusta.

Svea noudattaa toiminnassaan henkilötietolakia, lue lisää Svean tietosuojaselosteesta.

Svea Bank AB (publ), filial i Finland (3237195-7)
Mechelininkatu 1a
00180 Helsinki
www.svea.fi

Toimitusmaksut

Nouto Puuilo-myymälästä

Posti SmartPost

Posti Noutopiste

Matkahuolto Lähellä-paketti

Matkahuolto Bussipaketti

Posti Kotiinkuljetus

Posti Rahti

 

0 €

4,90 €

4,90 €

6,90 €

6,90 €

alk. 9,90 €*

alk. 49 €**

 

Nouto Puuilo-tavaratalosta 0 €
Posti Postipaketti 5,90 €
Posti Noutopiste 5,90 €
Matkahuolto Lähellä-paketti 5,90 €
Posti Kotipaketti alk. 9,90 €
Rahti (Posti ja DB Schenker alk. 49 €

 

Posti Kotipaketti
0-10 kg, <100 cm - 9,90 €
10-25 kg, <100 cm - 14,90 €
0-10 kg, >100 cm - 16,90 €
10-25 kg, >100 cm - 18,90 €
0-25 kg, >200 cm - 22,90 €


Kotimaan rahtikuljetukset, Posti & DB Schenker
0-35 kg, <120 cm - 49 €
35-50 kg, <120 cm - 69 €
>1500 kg, <120 cm - 99 €
0-35 kg, >120 cm - 89 €
35-50 kg, >120 cm - 109 €
>1500 kg, >120 cm - 149 €


Joillain tuotteilla saattaa olla painosta poikkeava rahtihinta, tämä johtuu paketin suuresta koosta.

Toimitustavat

Puuilon verkkokaupassa on käytössä kattavat toimitusvaihtoehdot. Verkkokauppa karsii automaattisesti tilaukselle sopivat toimitustavat, joista tilaaja voi valita itselleen mieluisimman vaihtoehdon. Puuilon verkkokauppa toimittaa ympäri Manner-Suomen ja Ahvenanmaalle, mutta ei sisä- tai ulkosaaristoon. Toimitus voi koostua useista osatoimituksista. Puuilon verkkokauppa pidättää oikeuden muuttaa toimitustapaa, mikäli toimitus ei onnistu valitulla toimitustavalla. Noutamattomat tilaukset perutaan automaattisesti Puuilon toimesta.

Nouto Puuilon tavaratalosta

Tilaus voidaan noutaa halutusta Puuilo-tavaratalosta, mikäli tuotteita on kyseisen tavaratalon varastossa. Puuilo lähettää ilmoituksen sähköpostilla tai tekstiviestillä, kun tilaus on valmis noudettavaksi. Noutotilaukset käsitellään vuorokauden kuluessa tilauksesta. Henkilöllisyys todennetaan ennalta maksettua tilausta noudettaessa. Ota mukaan viranomaisen myöntämä passi, ajokortti tai henkilökortti. Tilaus on noudettavissa tavaratalon aukioloaikojen mukaisesti. Tilaus tulee noutaa 14 päivän kuluessa ilmoituksen saapumisesta.

Noutotilauksen tavaratalosta voi noutaa toinen henkilö valtakirjalla. Valtakirjan tulee sisältää:

  • Valtuutuksesi henkilölle noutaa tilaus sis. henkilön nimi 
  • Tilauksen tiedot (tilausnumero ja tilaajan nimi)
  • Allekirjoituksesi ja nimen selvennys
  • Päivämäärä ja paikkakunta

Valtakirja tulee toimittaa paperimuodossa ja valtuutetun henkilön tulee esittää viranomaisen myöntämä passi, ajokortti tai henkilökortti. 

Posti Postipaketti - Postin pakettiautomaattiin

Automaattiin toimitetaan tilauksia, jotka ovat enintään 60 x 60 x 40 cm kokoisia ja 25 kg painoisia. Tilauksen yhteydessä tilaaja voi valita sopivan SmartPost-pakettiautomaatin tilauksen toimitusosoitteen perusteella. Mikäli SmartPost-automaatti on täynnä, toimitetaan tilaus lähimpään Postin noutopisteeseen. Puuilo lähettää seurantatunnuksen tilaajan ilmoittamaan sähköpostiin, kun tilaus on lähtenyt matkaan. Paketin kulkua voi seurata Postin Lähetysten seuranta -palvelun kautta. Posti lähettää tekstiviestillä saapumisilmoituksen, pakettiautomaatin lokeron numeron sekä sen avauskoodin. Toimitus ma-pe klo 19 mennessä.

Tilauksia säilytetään automaateissa korkeintaan 7 vuorokautta.

Posti Postipaketti - Postin palvelupisteeseen

Postin noutopisteeseen toimitetaan tilauksia, jotka ovat enintään 100 x 60 x 60 cm ja 25 kg painoisia. Noutopisteet sijaitsevat myymälöissä, marketeissa ja kioskeissa. Noutopiste valikoituu verkkokaupassa tilaajan toimitusosoitteen perusteella. Halutun noutopisteen voi myös valita erikseen verkkokaupan kassalla toimitusvaihtoehtojen valikosta. Mikäli noutopiste on ruuhkaantunut, voidaan tilaus toimittaa toiseen lähellä olevaan noutopisteeseen.

Puuilo lähettää seurantatunnuksen tilaajan ilmoittamaan sähköpostiin, kun tilaus on lähdössä matkaan. Paketin kulkua voi seurata Postin Lähetysten seuranta -palvelun kautta. Posti lähettää saapumisilmoituksen joko tekstiviestillä tai sähköpostilla. Tilauksen voi noutaa saapumisilmoituksen tai lähetystunnuksen avulla. Noutajan on aina todistettava henkilöllisyytensä noudon yhteydessä. Paketin oi noutaa myös toinen henkilö lähetystunnuksella ja omalla henkilöllisyystodistuksella. Toimitus ma-pe klo 19 mennessä.

Tilauksia säilytetään korkeintaan 7 vuorokautta.

Matkahuolto Lähellä

Tilaus toimitetaan tilaajan valinnan mukaan Matkahuollon pakettipisteeseen tai pakettiautomaattiin. Muuten tilaus toimitetaan lähimpään pakettipisteeseen tilaajan toimitusosoitteen postinumeron perusteella.

Pakettipisteet: Matkahuolto, Matkahuolto-asiamies, K-Market, R-kioski tai muu Matkahuollon pakettipiste. Tilauksen enimmäispaino on 30 kg ja enimmäispituus 100 cm. Puuilo lähettää seurantatunnuksen tilaajan ilmoittamaan sähköpostiin, kun tilaus on lähtenyt matkaan. Paketin kulkua voi seurata Matkahuollon Lähetysten seuranta -palvelun kautta.

Paketti noudetaan saapumisilmoituksessa ilmoitetusta toimipisteestä. Paketti luovutetaan henkilötodistusta vastaan. Jos paketin noutaja on muu kuin osoitekorttiin merkitty vastaanottaja, täytyy paketin noutajalla olla mukana henkilötodistuksensa lisäksi valtakirja. Pakettia säilytetään maksutta 7 vuorokautta, jonka jälkeen noutamaton paketti palautuu.

Pakettiautomaatti: Matkahuolto Lähellä -paketin voi mahdollisuuksien mukaan valita toimitettavaksi pakettiautomaattiin. Pakettiautomaateissa on neljä eri lokerokokoa, joista suurimpaan mahtuu 70 x 40 x 57 cm kokoinen paketti. Pakettiautomaatin rajallisesta tilasta johtuen on mahdollista, että automaatti on täynnä, jolloin paketti ohjataan toiseen lähellä olevaan Matkahuollon pakettipisteeseen. Vastaanottaja saa tiedon muutoksesta saapumisilmoituksessa ja muutos näkyy myös lähetyksen seurannassa.

Posti Kotipaketti

Puuilon verkkokaupasta voi tilata tilauksen myös kotiin toimitettuna. Kotiinkuljetuksella toimitetaan tilauksia, jotka ovat enintään 100 x 60 x 60 ja 25 kg painoisia. Lisäpalveluilla (lisätään automaattisesti toimituksen hintaan) voidaan toimittaa tilauksia, joiden pisin sivu on enintään 200 cm, pisin sivu ja ympärysmitta yheensä enintään 300 cm ja paino enintään 35 kg. Posti ottaa erikseen yhteyttä tilauksen vastaanottajaan, jolloin sovitaan toimitusaikaväli tilauksen toimitusosoitteeseen. Lähetyksen voi vastaanottaa myös toinen henkilö toimitusosoitteessa. Lähetykset toimitetaan vastaanottajalle arkipäivisin. Jakelu tapahtuu taajama-alueilla ma-pe klo 9-21, ja muualla maassa pääsääntöisesti klo 9-14. Palveluun kuuluu yksi (1) toimituskerta. Jos vastaanottaja ei ole paikalla sovittuna toimitusaikana, vastaanottajalle jaetaan yhteydenottopyyntökortti. Vastaanottaja voi tilata uudelleenjakelun (maksullinen) tai pyytää, että lähetys toimitetaan Postin noutopisteeseen, josta vastaanottaja voi sen noutaa.

Posti Rahti

Yli 35 kg painavat tai hyvin suurikokoiset tilaukset toimitetaan Postin Rahdilla. Rahtilähetys puretaan toimitusosoitteeseen kuljetusauton välittömään läheisyyteen, jolloin toimitus esimerkiksi kerrostalon asuinhuoneiston ovelle ei ole mahdollinen. Posti ottaa erikseen yhteyttä tilauksen vastaanottajaan toimitusaikavälin sopimiseksi. Lähetyksen voi vastaanottaa myös toinen henkilö toimitusosoitteessa. Lähetykset toimitetaan vastaanottajalle arkipäivisin. Jakelu tapahtuu taajama-alueilla ma-pe klo 9-21, muualla maassa pääsääntöisesti klo 9-14. Palveluun kuuluu yksi (1) toimituskerta. Jos vastaanottaja ei ole paikalla sovittuna toimitusaikana, vastaanottajalle jaetaan yhteydenottopyyntökortti. Lähetystä ei ole mahdollista jättää toimitusosoitteeseen ilman erillistä vastaanottajaa.

Toimitusaika

Normaali toimitusaika tilauksilla on 3-5 arkipäivää tilauksen vastaanottamisesta. Joillakin tuotteilla ja ruuhka-aikoina (esim. valtakunnalliset kampanjat) voi toimitusaika olla pidempi. Mikäli tavaran saatavuudessa on pidempiaikainen katkos, siitä ilmoitetaan erikseen. Oikeudet tuote- ja hintamuutoksiin pidätetään. Toimitusmyyntituotteiden toimitusaika on nähtävissä tuotesivulla. Tuotteen toimittaja lähettää toimitusmyyntituotteen toimituksesta seurantalinkin lähellä toimitusajankohtaa.

Asiakaspalautukset ja reklamaatiot

Käytössämme on 30 vuorokauden palautusoikeus.

Tuotteen tulee olla käyttämätön ja alkuperäisessä myyntipakkauksessa. Palautusoikeus ei koske hygienia- ja intiimituotteita pakkauksen avaamisen jälkeen (esim. hammasharja, hiustenleikkuri ja nappikuulokkeet), elintarvikkeita ja lahjakortteja. Mittatilaustuotteilla ei ole palautus- tai peruutusoikeutta. Vain vaatteilla ja jalkineilla on palautusoikeuden lisäksi vaihto-oikeus, jolloin tuotteen voi vaihtaa toiseen kokoon, mikäli tuotteet ovat saman hintaiset. Muissa tapauksissa ohjeistamme palauttamaan tilatun tuotteen ja tekemään kokonaan uuden tilauksen verkkokaupassa tai ostamaan tuotteen tavaratalosta. 

Kuljetuksessa vaurioitunut/virheellinen tuote tai puutteellinen toimitus tulee reklamoida viimeistään 30 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Reklamaatio- ja takuutapauksessa pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun ennen palautusta. Jos reklamoitava tuote on mahdollista huoltaa toimittajalla tai huoltoyhteistyökumppanilla, lähetetämme tuotteen korjattavaksi. 

Noutamattomat lähetykset palautuvat automaattisesti varastollemme kuljetusyhtiön säilytysajan päättyessä. Palautuneita lähetyksiä ei lähetetä uudestaan. Palautuneet lähetykset hyvitetään 14 vuorokauden kuluessa tilauksen maksutavan mukaisesti. 

Veloitukseton palautus

Postitse toimitetun tuotteen palautuksen voi tehdä veloituksetta Postin ja Matkahuollon palvelupisteissä, sekä lähimmässä Puuilo-tavaratalossa.

Palvelupisteiden rajoituksista johtuen veloitukseton palautus postitse ei koske rahtikokoisia palautuksia, jotka ovat painoltaan yli 35 kg ja kooltaan yli 2 m. Rahtikokoisen lähetyksen palautuessa vastaanottamattomana, palautuskulut ovat samat kuin lähetyksen toimituskulut, jolloin palautunut lähetys hyvitetään toimituskulua lukuunottamatta. Toimitetun rahtikokoisen lähetyksen palautuskuluista vastaa asiakas.

Toimittajalta suoraan toimitettavan tilaustuotteen (mainitaan tuotesivulla) palautuksen kustannuksesta vastaa asiakas. Tilaustuotteen palautus tulee tehdä suoraan toimittajalle, jolloin asiakaspalvelumme ohjeistaa palautuksessa.

Noutotilaus Puuilo-tavaratalosta

Noutotilauksen tuotteen voi palautusehtojen mukaisesti vaihtaa, palauttaa ja reklamoida lähimpään Puuilo-tavarataloon. Noutotilaukseen ei sovelleta veloituksetonta palautusta postitse.

Lue lisää palautusehdoista ja -ohjeista.