Toimitus- ja maksuehdot

Puuilon verkkokaupan yleiset toimitus- ja maksuehdot 11.4.2024

Tilaaminen

Puuilon verkkokaupasta voi tilata rekisteröitymättä tai rekisteröitymällä Puuilon asiakkaaksi. Tilauksen tekeminen ja maksaminen tapahtuu suojatussa SSL-yhteydessä pankin tai maksuntarjoajan palvelussa, jotta asiointi Puuilon verkkokaupassa olisi asiakkaalle mahdollisimman turvallista. Tietoturvan takaamiseksi verkkokaupan asiakaspalvelu ei voi vastaanottaa tai käsitellä maksutietoja puhelimitse tai sähköpostitse, joten tilaus tulee tehdä henkilökohtaisesti verkkokaupassa osoitteessa puuilo.fi. Verkkokauppa käyttää evästeitä. Kaikista onnistuneista tilauksista saa tilausvahvistuksen annettuun sähköpostiosoitteeseen. Tilaukseen voi olla mahdollista tehdä muutoksia ottamalla yhteyttä Puuilon asiakaspalveluun. 

Hinnat

Tuotteiden voimassaolevat hinnat on ilmoitettu verkkosivuilla. Hinnat sisältävät arvonlisäveron ja mahdolliset kierrätysmaksut. Tilauksen loppuvaiheessa lisätään tilauksen loppusummaan valitun toimitustavan kulut. Puuilo Tavaratalot Oy pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin. Puuilolla on oikeus peruuttaa asiakkaan tekemä tilaus, jos hintatieto tai saatavuus verkkokaupassa on teknisen tai muun ongelman takia virheellinen.

Maksutavat

Puuilon verkkokaupassa on käytössä kaikki yleisimmät maksutavat. Maksunvälittäjän yhteystiedot:

Svea Payments Oy
Y-tunnus: 2121703-0
Mechelininkatu 1 A
00180 Helsinki

Puhelin: 09 4241 7040
Sähköposti: asiakaspalvelu.payments@svea.fi

Verkkopankkien verkkomaksupainikkeet

Voit maksaa tilauksen minkä tahansa suomalaisen pankin verkkomaksupainikkeen kautta. Kun käytössäsi on oman pankkisi antamat käyttäjätunnukset ja olet maksamassa verkko-ostoksiasi, siirryt verkkokauppamme sivuilta hetkeksi omaan pankkiisi ja maksat valitsemasi tuotteet suoraan omalta tililtäsi. Maksunsaajana näkyy Svea Payments Oy (tai aputoiminimi Maksuturva Group Oy), joka huolehtii verkkokauppamme maksujen välityksestä.

Korttimaksut (Visa, Visa Electron, MasterCard ja Business Eurocard)

Maksukortilla maksaminen verkkokaupassamme on vaivatonta ja turvallista. Korttimaksamisesta verkkokaupassamme huolehtii Svea Payments Oy yhteistyössä Payment Highway Oy:n ja Bambora AB:n kanssa. Maksutapahtuman aikana luottokorttitietoja käsitellään aina suojatussa verkkoyhteydessä. Korttinumeroita ei tallenneta verkkokaupan tai Svea Payments Oy:n tietojärjestelmiin, vaan ne käsitellään teknisen palveluntuottajan Payment Highway Oy:n toimesta.

Maksaminen Mobilepay-sovelluksella

Verkkokaupassamme voi maksaa helposti ja turvallisesti mobiilissa Mobilepay-sovelluksella. Mobilepay-sovellusta voivat käyttää kaikkien pankkien asiakkaat. Mobiilikäytössä maksaessa Mobilepay-sovellus avautuu automaattisesti. Tietokoneella tilatessasi voit syöttää puhelinnumerosi sille varattuun kenttään, jonka jälkeen maksu hyväksytään Mobilepay-sovelluksessa tai puhelinnumeron perusteella valitussa muussa sovelluksessa. Verkko-ostokset veloitetaan, pankista riippuen, joko sovellukseen tallennetulta kortilta tai pankkitililtä (Handelsbankenin, Danske Bankin ja S-Pankin asiakkaat).

Maksaminen Pivo-sovelluksella

Verkkokaupassamme voi maksaa helposti ja turvallisesti mobiilissa Pivo-sovelluksella. Pivo-sovellusta voivat käyttää kaikkien pankkien asiakkaat. Mobiilikäytössä maksaessa Pivo-sovellus avautuu automaattisesti. Tietokoneella tilatessasi voit syöttää puhelinnumerosi sille varattuun kenttään, jonka jälkeen maksu hyväksytään Pivo-sovelluksessa tai puhelinnumeron perusteella valitussa muussa sovelluksessa. Maksu veloitetaan oletusarvoisesti pankkitililtä (OP:n asiakkaat) tai Pivo-sovellukseen tallennetulta kortilta (muiden pankkien asiakkaat).

Maksaminen Siirto-sovelluksilla

Verkkokaupassamme voi maksaa helposti ja turvallisesti mobiilissa Siirto-sovelluksilla. Siirto on pankkirajat ylittävä, aivan uusi tapa tehdä verkkopankkimaksuja. Siirto-maksuja voi tehdä Nordean Siirto-sovelluksella, Pivolla sekä OP-mobiililla. Mobiilissa maksaessa käyttämäsi Siirto-sovellus avautuu automaattisesti, selaimen kautta. Tietokoneella tilatessasi voit syöttää puhelinnumerosi sille varattuun kenttään, jonka jälkeen maksu hyväksytään Siirto-sovelluksessa tai puhelinnumeron perusteella valitussa muussa sovelluksessa. Maksu veloitetaan Siirto-sovellukseen tallennetulta pankkitililtä.

Lasku ja erämaksu

Lasku

Laskun laskutuslisä on 3,90€.

Svea tarjoaa sinulle helpon ja turvallisen tavan maksaa ostoksesi laskulla. Valitessasi maksutavaksi Svea Bankin laskun saat aina vähintään 14 päivää maksuaikaa. Viivästyskorko on korkolain mukainen laillinen viivästyskorko eli 7 % + korkolain mukainen viitekorko. Maksuhuomautuksesta veloitamme 5 euroa. Huomioithan myös, että ostajan tulee olla vähintään 21-vuotias.

Avoimet laskusi näet Omat sivut -palvelusta.

Svean laskun käyttö edellyttää hyväksyttyä luottopäätöstä. Hakija antaa luottoa hakiessaan suostumuksen sille, että muilta luotonantajilta saatavia tietoja kysytään Suomen Asiakastieto Oy:n kuluttajaluottotietojen kyselyjärjestelmästä. Tarkistamme lisäksi hakijan luottotiedot. Kielteisen luottopäätöksen saaneella asiakkaalla on oikeus hakea uutta luottopäätöstä toimittamiaan lisätietoja vastaan ottamalla yhteyttä Svea Bankin asiakaspalveluun.

Laskun maksaminen pienemmissä erissä

Ostoluotto on kertaluotto, jolla voit jakaa laskusi sinulle sopiviin kuukausieriin. Mikäli haluat maksaa laskusi pienemmissä erissä, sinun tulee tutustua laskun yhteydessä saamiisi ostoluoton ehtoihin ja hyväksyä ne allekirjoituksellasi. Tämän jälkeen voit maksaa vähintään laskulla ilmoitetun minimierän. Voit maksaa ostoluoton milloin tahansa kokonaan pois ilman lisäkuluja käyttämättömältä luottoajalta.

Voit tutustua luoton ehtoihin täältä: Ostoluoton yleiset ehdot ja Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot.

Erämaksu

Svea erämaksu on kertaluotto, jolla voit valita haluamasi maksuajan kaupassa tarjotuista vaihtoehdoista. Huomioithan, että ostajan tulee olla vähintään 21-vuotias.

Avoimet luottosi näet Omat sivut -palvelusta.

Voit tutustua luoton ehtoihin täältä: Erämaksuluoton yleiset ehdot ja Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot.

Svea Erämaksun käyttö edellyttää hyväksyttyä luottopäätöstä. Hakija antaa luottoa hakiessaan suostumuksen sille, että muilta luotonantajilta saatavia tietoja kysytään Suomen Asiakastieto Oy:n kuluttajaluottotietojen kyselyjärjestelmästä. Tarkistamme lisäksi hakijan luottotiedot. Kielteisen luottopäätöksen saaneella asiakkaalla on oikeus hakea uutta luottopäätöstä toimittamiaan lisätietoja vastaan ottamalla yhteyttä Svean asiakaspalveluun.

Yrityslasku

Svea yrityslasku

Laskun laskutuslisä on 3,90€.

Svea tarjoaa helpon ja turvallisen tavan maksaa ostoksenne laskulla.
Valitessanne maksutavaksi Svean yrityslaskun saatte aina vähintään 14 päivää maksuaikaa. Viivästyskorko on korkolain mukainen laillinen viivästyskorko. Maksuhuomautuksesta veloitamme vähintään 5 euroa.

Svean yrityslaskun käyttö edellyttää hyväksyttyä luottopäätöstä. Ostaja vakuuttaa olevansa oikeutettu toimimaan sen yrityksen nimissä, jonka tiedoilla on ostosta tekemässä. Svealla on oikeus tarkistaa ostajan nimenkirjoitus- tai muu osto-oikeus kyseisessä yrityksessä.

Yhteystiedot ja Asiakaspalvelu

Yhteystiedot ja asiakaspalvelu
Mikäli sinulla on kysymyksiä laskutukseen liittyen, voit ottaa yhteyttä Svean asiakaspalveluun +358 9 4242 3330 tai yhteydenottolomakkeen kautta.

Avoimet luottosi näet myös Omat sivut -palvelusta.

Svea noudattaa toiminnassaan henkilötietolakia, lue lisää Svean tietosuojaselosteesta.

Svea Bank AB (publ), filial i Finland (3237195-7)
Mechelininkatu 1a
00180 Helsinki
www.svea.fi

Toimitusmaksut

Nouto Puuilo-myymälästä

Posti SmartPost

Posti Noutopiste

Matkahuolto Lähellä-paketti

Matkahuolto Bussipaketti

Posti Kotiinkuljetus

Posti Rahti

 

0 €

4,90 €

4,90 €

6,90 €

6,90 €

alk. 9,90 €*

alk. 49 €**

 

Nouto Puuilo-tavaratalosta 0 €
Posti Pikkupaketti kotiin 3,90 €
Posti Paketti oven taakse 4,90 €
Posti Postipaketti alk. 5,90 €
Matkahuolto Lähellä-paketti alk. 5,90 €
Posti Kotiinkuljetus alk. 8,90 €
Matkahuolto Kotiinkuljetus alk. 8,90 €
Posti Express Rahti ja Posti Rahti alk. 24,9 €

 

Toimitustavat

Puuilon verkkokaupassa on käytössä kattavat toimitusvaihtoehdot. Verkkokauppa karsii automaattisesti tilaukselle sopivat toimitustavat, joista tilaaja voi valita itselleen mieluisimman vaihtoehdon. Puuilon verkkokauppa toimittaa ympäri Manner-Suomen ja Ahvenanmaalle, mutta ei sisä- tai ulkosaaristoon. Toimitus voi koostua useista osatoimituksista. Puuilon verkkokauppa pidättää oikeuden muuttaa toimitustapaa, mikäli toimitus ei onnistu valitulla toimitustavalla. Noutamattomat tilaukset perutaan automaattisesti Puuilon toimesta.

Tarjotut toimitustavat ja toimitusten hinnat

Kassa tarjoaa automaattisesti tilaukseesi sopivat toimitustavat. Toimituksen hintaan voivat vaikuttaa niin tilauksen paino, mitat, tilavuus ja toimitusetäisyys. Eri toimitustavoilla nämä muuttujat vaikuttavat eritavoin hintaan.

Nouto Puuilon tavaratalosta

Tilaus voidaan noutaa halutusta Puuilo-tavaratalosta, mikäli tuotteita on kyseisen tavaratalon varastossa. Tilaus on valmis noudettavaksi tavaratalosta 4 tunnin kuluessa. Puuilo lähettää ilmoituksen sähköpostilla tai tekstiviestillä, kun tilaus on valmis noudettavaksi. Henkilöllisyys todennetaan ennalta maksettua tilausta noudettaessa. Noutajalla on oltava mukana tilausnumero ja voimassaoleva henkilöllisyystodistus. Tilaus on noudettavissa tavaratalon aukioloaikojen mukaisesti. Tilaus tulee noutaa 7 päivän kuluessa ilmoituksen saapumisesta.

Mikäli tilauksen noutaa joku muu kuin tilaaja: noutajalla on oltava mukana tilausnumero ja voimassaoleva henkilöllisyystodistus.

Posti Pikkupaketti

Pikkupaketti on edullinen ja kätevä toimitustapa pienille tilauksille. Pikkupaketti on kuin kotiinkuljetus, mutta edullisempi, se toimitetaan postiluukkuun tai postilaatikkoon muun postin mukana kolmen arkipäivän kuluessa tilauksen lähettämisestä. Pikkupaketin matkaa voit seurata OmaPosti-sovelluksella ja verkossa.

  • Enimmäiskoko: 35 x 25 x 3 cm, paino 2 kg.

Posti - Paketti oven taakse

Paketti oven taakse on uusi kokeilussa oleva toimitustapa ja se jaetaan vastaanottajan kotiovelle Postin päiväjakelun mukana 2-5 arkipäivän kuluessa lähetyksen saapumisesta Postille. Keskimääräinen toteutunut Postin jakeluaika on ollut 2 päivää sitä, kun Posti on vastaanottanut paketin Puuilolta.

Posti suojaa paketin tarvittaessa säältä. Lähetys jätetään oven taakse, ja lähetyksen luovutuksesta kerrotaan vastaanottajalle OmaPostissa tai tekstiviestillä/sähköpostilla. 

Paketti oven taakse kulkua voi seurata OmaPostissa tai posti.fi:ssä lähetyksen seurannassa. Palveluun ei kuulu oveen koputusta tai ovikellon soittoa. Mikäli lähetystä ei voida jättää oven taakse Postista riippumattomista syistä, se viedään noudettavaksi noutopisteeseen ja siitä toimitetaan sähköinen saapumisilmoitus.

  • Enimmäiskoko: 38 x 38 x 28 cm, paino enintään 4 kg. Palvelu ei saatavilla Ahvenanmaalla. Puuilon kassa tarjoaa toimitusvaihtoehtoa vain, jos tilaus mahtuu maksimimittoihin. Jos lähetys jostain syystä ylittää maksimimitat, viedään se noutopisteeseen noudettavaksi.

Posti - Paketti


Suomen kattavin noutopisteverkosto takaa sujuvat toimitukset. Postipaketti on perillä pääsääntöisesti seuraavana arkipäivänä tilauksen lähettämisestä. Noudettavissa 7 päivän ajan.

Postin automaattiin toimitetaan tilauksia, jotka ovat enintään 60 x 60 x 40 cm kokoisia ja 25 kg painoisia. Tilauksen yhteydessä tilaaja voi valita sopivan SmartPost-pakettiautomaatin tilauksen toimitusosoitteen perusteella. Mikäli SmartPost-automaatti on täynnä, toimitetaan tilaus lähimpään Postin noutopisteeseen. Puuilo lähettää seurantatunnuksen tilaajan ilmoittamaan sähköpostiin, kun tilaus on lähtenyt matkaan. Paketin kulkua voi seurata Postin Lähetysten seuranta -palvelun kautta. Posti lähettää tekstiviestillä saapumisilmoituksen, pakettiautomaatin lokeron numeron sekä sen avauskoodin. Toimitus ma-pe klo 19 mennessä.

Postin noutopisteeseen toimitetaan tilauksia, jotka ovat enintään 100 x 60 x 60 cm ja 25 kg painoisia. Noutopisteet sijaitsevat myymälöissä, marketeissa ja kioskeissa. Noutopiste valikoituu verkkokaupassa tilaajan toimitusosoitteen perusteella. Halutun noutopisteen voi myös valita erikseen verkkokaupan kassalla toimitusvaihtoehtojen valikosta. Mikäli noutopiste on ruuhkaantunut, voidaan tilaus toimittaa toiseen lähellä olevaan noutopisteeseen.

Puuilo lähettää seurantatunnuksen tilaajan ilmoittamaan sähköpostiin, kun tilaus on lähdössä matkaan. Paketin kulkua voi seurata Postin Lähetysten seuranta -palvelun kautta. Posti lähettää saapumisilmoituksen joko tekstiviestillä tai sähköpostilla. Tilauksen voi noutaa saapumisilmoituksen tai lähetystunnuksen avulla. Noutajan on aina todistettava henkilöllisyytensä noudon yhteydessä. Paketin oi noutaa myös toinen henkilö lähetystunnuksella ja omalla henkilöllisyystodistuksella. Toimitus ma-pe klo 19 mennessä.

Enimmäiskoko: 100 x 60 x 60 cm. Pisin sivu + ympärysmitta max 300 cm, paino enintään 25 kg.
Enimmäiskoko suuri-lisäpalvelulla: 200 x 60 x 60 cm. Pisin sivu + ympärysmitta max 300 cm, paino enintään 25 kg.
Suuri-lisäpalvelu tulee automaattisesti käyttöön, jos tavallisen paketin enimmäismitat ylittyvät.

Matkahuolto Lähellä

Helppo ja nopea toimitus Matkahuollon pakettipisteeseen tai pakettiautomaattiin. Vastaanottaja saa viestin heti kun tilaus on noudettavissa.

Matkahuollon palvelupisteet: Matkahuolto, Matkahuolto-asiamies, K-Market, R-kioski. Hiilineutraali kuljetus toimitetaan pääsääntöisesti 1-2 työpäivän kuluessa tilauksen lähettämisestä, isoissa kaupungeissa myös lauantaisin. Puuilo lähettää seurantatunnuksen tilaajan ilmoittamaan sähköpostiin, kun tilaus on lähtenyt matkaan. Paketin kulkua voi seurata Matkahuollon Lähetysten seuranta -palvelun kautta. Saat ilmoituksen heti, kun pakettisi on noudettavissa. Paketti noudetaan saapumisilmoituksessa ilmoitetusta toimipisteestä. Paketti luovutetaan henkilötodistusta vastaan. Jos paketin noutaja on muu kuin osoitekorttiin merkitty vastaanottaja, täytyy paketin noutajalla olla mukana henkilötodistuksensa lisäksi valtakirja. Pakettia säilytetään maksutta 7 vuorokautta, jonka jälkeen noutamaton paketti palautuu.

Matkahuollon pakettiautomaatit: Hiilineutraali kuljetus toimitetaan pääsääntöisesti 1-2 työpäivän kuluessa tilauksen lähettämisestä, isoissa kaupungeissa myös lauantaisin. Matkahuolto Lähellä -paketin voi mahdollisuuksien mukaan valita toimitettavaksi pakettiautomaattiin. Pakettiautomaateissa on neljä eri lokerokokoa, joista suurimpaan mahtuu 70 x 40 x 57 cm kokoinen paketti. Pakettiautomaatin rajallisen tilan takia on mahdollista, että automaatti on täynnä, jolloin paketti ohjataan toiseen lähellä olevaan Matkahuollon pakettipisteeseen. Vastaanottaja saa tiedon muutoksesta saapumisilmoituksessa ja muutos näkyy myös lähetyksen seurannassa.

  • Enimmäiskoko: pisin sivu 200 cm ja pituus + leveys + korkeus enintään 300 cm. Enimmäispaino 30 kg ja tilavuus 0,5 m3.
  • Enimmäiskoko, automaattiin osoitettu paketti: 70 x 57 x 40 cm, 30 kg.

Posti Kotiinkuljetus

Paketti kotiovelle kuljetettuna silloin, kun sinulle parhaiten sopii.  Vastaanottaja voi valita sopivan aikaikkunan paketin toimitukselle ja seurata lähetyksen kulkua reaaliajassa. Tilaus toimitetaan pääsääntöisesti 1-3 arkipäivän kuluessa tilauksen lähetyksestä. Haja-asutusalueella toimitusajasta sovitaan edelleen puhelimitse.

Lähetyksen voi vastaanottaa myös toinen henkilö toimitusosoitteessa. Lähetykset toimitetaan vastaanottajalle arkipäivisin. Jakelu tapahtuu taajama-alueilla ma-pe klo 9-21, ja muualla maassa pääsääntöisesti klo 9-14. Palveluun kuuluu yksi (1) toimituskerta. Jos vastaanottaja ei ole paikalla sovittuna toimitusaikana, vastaanottajalle jaetaan yhteydenottopyyntökortti. Vastaanottaja voi tilata uudelleenjakelun (maksullinen) tai pyytää, että lähetys toimitetaan Postin noutopisteeseen, josta vastaanottaja voi sen noutaa.

  • Enimmäiskoko: 100 x 60 x 60 cm, paino 25 kg.
  • Suuri-lisäpalvelulla enimmäiskoko: pisin sivu on enintään 240 cm, pisin sivu ja ympärysmitta yhteensä enintään 350 cm ja paino enintään 35 kg.
  • Suuri-lisäpalvelu tulee automaattisesti käyttöön, jos tavallisen kotiinkuljetuksen enimmäismitat ylittyvät.

Matkahuolto Kotiinkuljetus

Matkahuollon kotiinkuljetus, eli Matkahuollon Kotijakelu on hiilineutraali kuljetus, joka toimittaa ovelle sovittuna ajankohtana, myös iltaisin ja lauantaisin. Toimitusaika pääsääntöisesti 1-2 arkipäivää tilauksen lähettämisestä. Saat ilmoituksen saapuvasta paketista tekstiviestillä toimitusajan sopimiseksi. Voit seurata pakettiasi lähetysten seurannassa. Kun paketti on valmiina toimitettavaksi, Matkahuolto lähettää sinulle viestin, jossa pyydetään sopimaan toimitusaika. Voit myös antaa luvan jättää lähetys ovelle, jos et ole kotona sitä vastaanottamassa. Mikäli vastaanottajaa ei tavoiteta ovella, soittaa kuljettaja ovelta sinulle lähetystiedoissa olevaan numeroon. Jos vastaanottajaa ei tavoiteta, palautuu paketti kuljettajan mukana lähimpään Matkahuollon palvelupisteeseen, josta sen voi noutaa tai tilata sille uuden kotiinkuljetuksen.

  • Enimmäiskoko: pisin sivu 240 cm ja pituus + leveys + korkeus enintään 360 cm, paino max 35 kg.

Posti Express-Rahti

Posti Express-rahti toimittaa rahdin sisälle asti suurimmissa kaupungeissa. Sisään kanto 2 henkilön toimesta, kun rahdin paino on enintään 85 kg. Yli 85 kg kollit puretaan asiakkaan osoittamaan paikkaan. Asiakas voi valita 4 tunnin toimitusikkunan. Tilaus luovutetaan kuittausta vastaan. Toimitusaika on 1-2 päivää vastaanottajan osoitteesta riippuen tilauksen lähettämisestä, ja tarkempi toimitusaika sovitaan vastaanottajan kanssa. Express rahti toimitetaan irtokollina, rullakkona tai lavana lähetyksen koosta riippuen. Yksittäiset kollit, joiden paino ei ylitä 35 kiloa, eikä niitä ole lastattu kuormankantajalle, voidaan lähettää Irtokollina. Kollien täytyy koon ja muodon puolesta olla yhden henkilön käsiteltävissä.

  • Enimmäiskoot
    • irtokolli: max 35 kg, mitat suurin pituus 300 cm, suurin pituus + ympärys max 500 cm.
    • Rullakko ja teholava: max paino 500 kg, mitat 81 x 63 x 210 cm.
    • EUR-lava ja FIN-lava: max paino 1200 kg, mitat 120 x 100 x 240 cm.

Posti Rahti

Rahtina lähetetään suuria lähetyksiä joustavasti yksittäisestä kollista koko kuormaan. Kuljetusalustana käytetään yleensä lavaa, ja kuljetusdokumenttina toimii rahtikirja. Rahti toimitetaan vastaanottajan osoitteiseen yleensä ensimmäisenä arkipäivänä noutopäivästä lukien.  Lähetykset jaetaan pääsääntöisesti klo 8-16. Jos vastaanottaja on yksityishenkilö, ottaa Posti yhteyttä vastaanottajaan parhaan toimitusajan sopimiseksi. Palveluun kuuluu yksi (1) toimituskerta. Jos vastaanottaja ei ole paikalla sovittuna toimitusaikana, vastaanottajalle jaetaan yhteydenottopyyntökortti. Lähetystä ei ole mahdollista jättää toimitusosoitteeseen ilman erillistä vastaanottajaa.

Toimitusaika

Normaali toimitusaika tilauksilla on 2-4 arkipäivää tilauksen vastaanottamisesta. Suurin osa tilauksista lähetetään varastoltamme yhden työpäivän sisällä tilauksen teosta. Joillakin tuotteilla ja ruuhka-aikoina (esim. valtakunnalliset kampanjat) voi toimitusaika olla pidempi.

Mikäli tavaran saatavuudessa on pidempiaikainen katkos, siitä ilmoitetaan erikseen. Oikeudet tuote- ja hintamuutoksiin pidätetään. Toimitusmyyntituotteiden toimitusaika on nähtävissä tuotesivulla. Tuotteen toimittaja lähettää toimitusmyyntituotteen toimituksesta seurantalinkin lähellä toimitusajankohtaa.

Asiakaspalautukset ja reklamaatiot

Käytössämme on 30 vuorokauden palautusoikeus.

Tuotteen tulee olla käyttämätön ja alkuperäisessä myyntipakkauksessa. Palautusoikeus ei koske eläinten ruokia (poislukien laatuvirheet), hygienia- ja intiimituotteita pakkauksen avaamisen jälkeen (esimerkiksi hammasharja, hiustenleikkuri ja nappikuulokkeet), elintarvikkeita ja lahjakortteja. Mittatilaustuotteilla ei ole palautus- tai peruutusoikeutta. Vain vaatteilla ja jalkineilla on palautusoikeuden lisäksi vaihto-oikeus, jolloin tuotteen voi vaihtaa toiseen kokoon, mikäli tuotteet ovat saman hintaiset. Muissa tapauksissa ohjeistamme palauttamaan tilatun tuotteen ja tekemään kokonaan uuden tilauksen verkkokaupassa tai ostamaan tuotteen tavaratalosta.

Kuljetuksessa vaurioitunut/virheellinen tuote tai puutteellinen toimitus tulee reklamoida viimeistään 30 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Reklamaatio- ja takuutapauksessa pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun ennen palautusta. Jos reklamoitava tuote on mahdollista huoltaa toimittajalla tai huoltoyhteistyökumppanilla, lähetetämme tuotteen korjattavaksi. 

Noutamattomat lähetykset palautuvat automaattisesti varastollemme kuljetusyhtiön säilytysajan päättyessä. Palautuneita lähetyksiä ei lähetetä uudestaan. Palautuneet lähetykset hyvitetään 14 vuorokauden kuluessa tilauksen maksutavan mukaisesti. 

Veloitukseton palautus

Postitse toimitetun tuotteen palautuksen voi tehdä veloituksetta Postin ja Matkahuollon palvelupisteissä, sekä lähimmässä Puuilo-tavaratalossa.

Palvelupisteiden rajoituksista johtuen veloitukseton palautus postitse ei koske rahtikokoisia palautuksia, jotka ovat painoltaan yli 35 kg ja kooltaan yli 2 m. Rahtikokoisen lähetyksen palautuessa vastaanottamattomana, palautuskulut ovat samat kuin lähetyksen toimituskulut, jolloin palautunut lähetys hyvitetään toimituskulua lukuunottamatta. Toimitetun rahtikokoisen lähetyksen palautuskuluista vastaa asiakas.

Toimittajalta suoraan toimitettavan tilaustuotteen (mainitaan tuotesivulla) palautuksen kustannuksesta vastaa asiakas. Tilaustuotteen palautus tulee tehdä suoraan toimittajalle, jolloin asiakaspalvelumme ohjeistaa palautuksessa.

Noutotilaus Puuilo-tavaratalosta

Noutotilauksen tuotteen voi palautusehtojen mukaisesti vaihtaa, palauttaa ja reklamoida lähimpään Puuilo-tavarataloon. Noutotilaukseen ei sovelleta veloituksetonta palautusta postitse.

Lue lisää palautusehdoista ja -ohjeista.

Ajankohtaiset tuotteet