Toimitus 0 € yli 50 € tilauksiin! Ehtoja sovelletaan

Palautus

 

Nämä palautusohjeet koskevat vain verkkokauppatilauksia.

Palautusoikeus on 30 vuorokautta.

Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja alkuperäisessä myyntipakkauksessaan. Mahdolliset käyttöohjeet tulee myös olla mukana.

Palautusoikeus ei koske hygienia- ja intiimituotteita pakkauksen avaamisen jälkeen (esim. hammasharja hiustenleikkuri ja nappikuulokkeet). Mittatilaustuotteilla ei ole palautusoikeutta. Kuljetuksessa vaurioitunut tuote tulee reklamoida viimeistään 30 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta.

Rahtitilauksen reklamaatio- ja takuutapauksessa pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun ennen palautusta.

Veloitukseton palautus

Postitse toimitetun tuotteen palautuksen voi tehdä veloituksetta Postin ja Matkahuollon palvelupisteissä, sekä lähimmässä Puuilo-tavaratalossa.

Palvelupisteiden rajoituksista johtuen veloitukseton palautus postitse ei koske rahtikokoisia palautuksia, jotka ovat painoltaan yli 35 kg ja kooltaan yli 2 m. Rahtikokoisen lähetyksen palautuessa vastaanottamattomana, palautuskulut ovat samat kuin lähetyksen toimituskulut, jolloin palautunut lähetys hyvitetään toimituskulua lukuunottamatta. Toimitetun rahtikokoisen lähetyksen palautuskuluista vastaa asiakas.

Toimittajalta suoraan toimitettavan tilaustuotteen (mainitaan tuotesivulla) palautuksen kustannuksesta vastaa asiakas. Tilaustuotteen palautus tulee tehdä suoraan toimittajalle, jolloin asiakaspalvelumme ohjeistaa palautuksessa.

Noutotilauksen tuotteen voi palautusehtojen mukaisesti vaihtaa, palauttaa ja reklamoida lähimpään Puuilo-tavarataloon. Noutotilaukseen ei sovelleta veloituksetonta palautusta postitse.

Puuilo-tavarataloon palauttaminen

Tuotteen voi palauttaa lähimpään Puuilo-tavarataloon. Muista täyttää lähetyksen mukana tullut palautuslomake. Lomakkeen voi myös tulostaa tämän linkin kautta. Ota tavarataloon mukaan palautuslomake ja tilausvahvistus. Tilausvahvistus löytyy sähköpostistasi ja voit esittää sen myyjälle esimerkiksi puhelimen näytöltä.

Postitse palauttaminen

Postitse palauttaminen koskee vain verkkokaupan tilauksia. Tavaratalosta ostetun tuotteen voi palauttaa lähimpään Puuilo-tavarataloon.

Posti ja Matkahuolto

Palautuksen voi tehdä Postin ja Matkahuollon palvelupisteissä. Veloitukseton palautus ei koske Postin rahtitoimituksia. Rahdin palautuskulut ovat samat kuin toimituskulut.

  1. Pakkaus. Palautus tulee pakata samaan laatikkoon, jossa se on saapunut tai muuhun erilliseen laatikkoon tai pahviin. Tuotetta ei saa lähettää takaisin pelkässä myyntipakkauksessa. Tarvittaessa myyntipakkauksen uudelleen sulkemiseen tulee käyttää vain kirkasta pakkausteippiä, jotta pakkaus säilyy myyntikuntoisena.
  2. Palautuslomake. Täytä lähetyksen mukana tullut palautuslomake ja liitä se mukaan palautuslaatikon sisäpuolelle. Lomakkeen voi tulostaa myös tämän linkin kautta.  
  3. Osoitekortti. Palautuksen voi tehdä Postin ja Matkahuollon palvelupisteissä.

    Peitä vanha osoitekortti ja vie paketti Postin tai Matkahuollon palvelupisteeseen. Kertoessasi henkilökunnalle Puuilon sopimustunnuksen, he tulostavat kätevästi uuden osoitekortin pakettiin.

    Postin asiakaspalautuksen sopimusnumero: 616788
    Matkahuollon asiakaspalautuksen sopimusnumero: 9510332
  1. Kuitti. Matkahuollon ja Postin palvelupisteistä saa kuitin palautuslähetyksestä. Kuitti tulee säilyttää ja esittää tarvittaessa. Palautuslähetyksen voi todistaa vain kuitissa näkyvällä seurantatunnuksella.

Vaihto-oikeus

Vain vaatteilla ja jalkineilla on palautusoikeuden lisäksi vaihto-oikeus, jolloin tuotteen voi vaihtaa toiseen kokoon. Muissa tapauksissa, ohjeistamme palauttamaan tilatun tuotteen ja tekemään kokonaan uuden tilauksen verkkokaupassa tai ostamaan tuotteen tavaratalosta. 

Hyvitys

Noutamattomat lähetykset palautuvat automaattisesti varastollemme kuljetusyhtiön säilytysajan päättyessä. Palautuneita lähetyksiä ei lähetetä uudestaan. Palautuneet lähetykset hyvitetään 14 vuorokauden kuluessa tilauksen maksutavan mukaisesti. 

Hyvittäessämme ostosumman, hyvitys näkyy tilillä noin 7 arkipäivän kuluessa tavarataloon palautuksesta / postipalautuksen vastaanottamisesta. 

Maksutavan ollessa lasku tai erämaksu, lasku hyvitetään. Muilla maksutavoilla hyvitys palautetaan automaattisesti samalle maksutilille, jolta tilaus on maksettu. Hyvitys näkyy maksutilillä arviolta muutaman arkipäivän kuluttua. Maksupalveluntarjoaja Svea Payments on tarvittaessa sähköpostitse yhteydessä, mikäli palautus tarvitsee tilinumeron. Suurin osa hyvityksistämme palautuu automaattisesti maksutilille ilman tilinumeroa. Pidätämme oikeuden vähentää hyvityssummaa puutteellisen palautuspakkauksen aiheuttamasta arvonalenemasta. 

Asiakaspalvelu

www.puuilo.fi/asiakaspalvelu

Toggle Nav