Tilaa uutiskirje ja voita 50 € lahjakortti! Lue lisää

Palautus

Nämä palautusohjeet koskevat vain verkkokauppatilauksia.

Palautusoikeus on 30 vuorokautta.

Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja alkuperäisessä myyntipakkauksessaan. Mahdolliset käyttöohjeet tulee myös olla mukana.

Palautusoikeus ei koske hygienia- ja intiimituotteita pakkauksen avaamisen jälkeen (esim. hammasharja hiustenleikkuri ja nappikuulokkeet). Mittatilaustuotteilla ei ole palautusoikeutta. Kuljetuksessa vaurioitunut tuote tulee reklamoida viimeistään 30 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta.

Reklamaatio- ja takuutapauksessa pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun ennen palautusta.

Veloitukseton palautus

Postitse toimitetun tuotteen palautuksen voi tehdä veloituksetta Postin ja Matkahuollon palvelupisteissä, sekä lähimmässä Puuilo-tavaratalossa.

Palvelupisteiden rajoituksista johtuen veloitukseton palautus postitse ei koske rahtikokoisia palautuksia, jotka ovat painoltaan yli 35 kg ja kooltaan yli 2 m. Rahtikokoisen lähetyksen palautuessa vastaanottamattomana, palautuskulut ovat samat kuin lähetyksen toimituskulut, jolloin palautunut lähetys hyvitetään toimituskulua lukuunottamatta. Toimitetun rahtikokoisen lähetyksen palautuskuluista vastaa asiakas.

Toimittajalta suoraan toimitettavan tilaustuotteen (mainitaan tuotesivulla) palautuksen kustannuksesta vastaa asiakas. Tilaustuotteen palautus tulee tehdä suoraan toimittajalle, jolloin asiakaspalvelumme ohjeistaa palautuksessa.

Noutotilauksen tuotteen voi palautusehtojen mukaisesti vaihtaa, palauttaa ja reklamoida lähimpään Puuilo-tavarataloon. Noutotilaukseen ei sovelleta veloituksetonta palautusta postitse.

Puuilo-tavarataloon palauttaminen

Palauttaessasi tuotteen tavarataloon täytä lähetyksen mukana tullut palautuslomake. Lomakkeen voi tulostaa myös tämän linkin kautta. Ota tavarataloon mukaan palautuslomake ja tilausvahvistus. Tilausvahvistus löytyy sähköpostistasi ja voit esittää sen myyjälle esimerkiksi puhelimen näytöltä.

Postitse palauttaminen

Postitse palauttaminen koskee vain verkkokaupan tilauksia. Tavaratalosta ostetun tuotteen voi palauttaa lähimpään Puuilo-tavarataloon.

Posti ja Matkahuolto

Palautuksen voi tehdä Postin ja Matkahuollon palvelupisteissä. Veloitukseton palautus ei koske Postin rahtitoimituksia. Rahdin palautuskulut ovat samat kuin toimituskulut.

  1. Pakkaus. Palautus tulee pakata samaan laatikkoon, jossa se on saapunut tai muuhun erilliseen laatikkoon tai pahviin. Tuotetta ei saa lähettää takaisin pelkässä myyntipakkauksessa. Tarvittaessa myyntipakkauksen uudelleen sulkemiseen tulee käyttää vain kirkasta pakkausteippiä, jotta pakkaus säilyy myyntikuntoisena.
  2. Palautuslomake. Täytä lähetyksen mukana tullut palautuslomake ja liitä se mukaan palautuslaatikon sisäpuolelle. Lomakkeen voi tulostaa myös tämän linkin kautta.  
  3. Osoitekortti. Palautuksen voi tehdä Postin ja Matkahuollon palvelupisteissä.

    Peitä vanha osoitekortti ja vie paketti Postin tai Matkahuollon palvelupisteeseen. Kertoessasi henkilökunnalle Puuilon sopimustunnuksen, he tulostavat kätevästi uuden osoitekortin pakettiin.

    Postin asiakaspalautuksen sopimusnumero: 616788
    Matkahuollon asiakaspalautuksen sopimusnumero: 9510332
  1. Kuitti. Matkahuollon ja Postin palvelupisteistä saa kuitin palautuslähetyksestä. Kuitti tulee säilyttää ja esittää tarvittaessa. Palautuslähetyksen voi todistaa vain kuitissa näkyvällä seurantatunnuksella.

DB Schenker

Palautettavan paketin voi viedä velotuksetta lähimpään DB Schenker -noutopisteeseen tai -pakettiautomaattiin. Lähetyksen voi palauttaa alkuperäisellä osoitekortilla, jolla lähetys on tullut perille. Palauttaessasi lähetyksen DB Schenker -automaattiin valitse automaatin näytöltä Jättöpakettivalinta, paina Lue viivakoodi, nosta paketti automaatin sisään ja sulje ovi.

Mikäli osoitekorttia ei ole tallella, palautuksen voi tehdä DB Schenker -noutopisteessä alkuperäisen lähetyksen tai minkä vain osatoimituksen lähetystunnuksen avulla. Mikäli olet saanut useamman osatoimituksen, antamallasi lähetystunnuksella ei ole merkitystä. Noutopisteen henkilökunta tulostaa veloituksetta pakettiin uuden osoitekortin lähetystunnuksen avulla.

Vaihto-oikeus

Vain vaatteilla ja jalkineilla on palautusoikeuden lisäksi vaihto-oikeus, jolloin tuotteen voi vaihtaa toiseen kokoon. Muissa tapauksissa, ohjeistamme palauttamaan tilatun tuotteen ja tekemään kokonaan uuden tilauksen verkkokaupassa tai ostamaan tuotteen tavaratalosta. 

Hyvitys

Hyvittäessämme ostosumman, hyvitys näkyy tilillä noin 7 arkipäivän kuluessa tavarataloon palautuksesta / postipalautuksen vastaanottamisesta. Suurin osa hyvityksistämme palautuu automaattisesti alkuperäiselle maksutilille. Maksupalveluntarjoaja on tarvittaessa yhteydessä sähköpostitse tilinumeron osalta. Pidätämme oikeuden vähentää hyvityssummaa puutteellisen palautuspakkauksen aiheuttamasta arvonalenemasta. 

Asiakaspalvelu

www.puuilo.fi/asiakaspalvelu

Asiakaspalvelu

Ota yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun tai tavarataloa koskevissa asioissa suoraan tavarataloon.

Tavaratalot

Katso lähimmän tavaratalon aukioloajat tai yhteystiedot. Puuilolla on jo 30 tavarataloa ympäri Suomea!

Avoimet työpaikat

Etsimme jatkuvasti innokkaita myymälätyöntekijöitä tavarataloihin eri puolille Suomea!

Peräkärryn vuokraus

Vuokraa peräkärry edullisesti vaikka muuttoavuksi tai isojen tavaroiden siirtoon. Vain 20 €/vrk!