Ilmainen toimitus yli 100 € tilauksille! Lue lisää.

Usein kysytyt kysymykset

Pitääkö minun rekisteröityä ennen kuin tilaan verkkokaupasta?

Puuilon verkkokaupasta voi tilata rekisteröitymättä, mutta kirjautumalla sisään asiakastilillesi nopeutat ostosten tekemistä jatkossa. Asiakastilin käyttö ei siis ole välttämätöntä tilauksen tekemiseksi.

Voinko tehdä tilauksen soittamalla tai sähköpostilla?

Tilauksen tekeminen ja maksaminen tapahtuu suojatussa yhteydessä pankin tai maksuntarjoajan palvelussa, jotta asiointi verkkokaupassamme olisi sinulle mahdollisimman turvallista. Tietoturvasi takaamiseksi asiakaspalvelumme ei voi vastaanottaa tai käsitellä maksutietoja puhelimitse tai sähköpostitse, joten tilaus tulee aina tehdä henkilökohtaisesti verkkosivujemme kautta.

Onko maksaminen turvallista?

Henkilö- ja maksutiedot käsitellään verkkokaupassamme aina suojatussa ja salatussa SSL-yhteydessä, eli kukaan ulkopuolinen ei voi nähdä tietojasi. Maksutietoja, kuten maksajan henkilötunnusta, maksu- ja luottokortin numeroita tai muita tunnistetietoja, ei myöskään tallenneta.

Kuinka voin selvittää myymäläkohtaisen tuotteen saatavuuden verkkokaupasta?

Tuotteen sivulta voi tarkistaa myymäläkohtaisen saatavuuden painamalla Saatavuus myymälöissä.

Minkälaisia tilauksia veloitukseton toimitus koskee?

Veloitukseton toimitus koskee yli 100 € arvoisia tilauksia, jotka on koon ja painon puolesta mahdollista toimittaa pakettiautomaattiin tai noutopisteeseen. Veloitukseton toimitus ei koske rahtitilauksia ja kotiinkuljetusta.

Noutopisteiden ja pakettiautomaattien paino- ja pituusrajoitteiden vuoksi yli 35 kg painavat sekä yli 2,3 metriä pitkiä tuotteita sisältävät tilaukset toimitetaan Postin Rahdilla vastaanottajan toimitusosoitteeseen. Rahtikulumme ovat tilauksen koosta riippuen 30, 50 tai 100 €.

Tuote on loppu haluamastani myymälästä, voitteko lähettää tuotteen toisesta myymälästä?

Myymälöiden välillä ei valitettavasti ole logistiikkaa. Jos tuotetta on saatavilla verkkokaupan varastoilla, tuotteen voi tilata verkkokaupasta postitse omaan osoitteeseen.

Tuotteen ollessa loppu tietystä myymälästä, voit halutessasi tiedustella mahdollisia uusia eriä suoraan myymälästä. Myymälän voi olla mahdollista tilata tuotetta toimittajalta tai toiselta varastolta. Myymälöiden yhteystiedot löytyvät täältä: www.puuilo.fi/tavaratalot

Miksi verkkokaupan kassalla ei ole postitusvaihtoehtoja?

Verkkokaupallamme on useita toimitusvarastoja. Jos jokin tilauksen tuote on loppu verkkokaupan varastoilta, verkkokauppa ehdottaa vain noutototilaamista. Yksittäisen tuotteen saatavuuden voi tarkistaa tuotesivulta.

Lisäksi tietyissä tuotteissa on vain nouto toimitustapana, tämän pitäisi aina selvitä tuotekuvauksesta. Noudettavia tuotteita ovat esimerkiksi peräkärryt, trailerit, puupelletit ja aerosolituotteet. Nouto voidaan valita toimitustavaksi vain myymälään, josta löytyy kaikkia samassa tilauksessa olevia tuotteita. Jos yhtä tilauksen tuotetta ei ole myymälässä, ei verkkokauppa ehdota kyseistä myymälää noutopaikaksi.

Tilaaminen Ahvenanmaalle

Ahvenanmaalle tilaaminen on sujuvaa verkkokaupassamme. Täyttäessäsi verkkokaupan kassalla yhteystietoihin Ahvenanmaan postinumeron, verkkokauppa muuttaa automaattisesti hinnan verottomaksi.

Mitä maksutapoja verkkokaupassa on mahdollista käyttää?

Käytössä on kaikki yleisimmät maksutavat: verkkotilisiirto, pankki -ja luottokortit, mobiilimaksu, sekä lasku- ja erämaksu. Maksunvälittäjänä toimii Svea Payments Oy.

Näin maksaminen MobilePaylla etenee

Kun asiakas maksaa MobilePaylla verkkokaupassa, maksu etenee seuraavasti:

  1. Asiakas syöttää MobilePay-sovellukseen liittämänsä matkapuhelinnumeron tehdessään ostoksen verkkokaupassa
  2. Maksu hyväksytään MobilePay-sovelluksessa
  3. Maksu veloitetaan siltä maksukortilta, jonka asiakas on liittänyt MobilePay-sovellukseen

- MobilePay kysyy puhelinnumerosi

- MobilePay ilmoittaa, että maksu tulee hyväksyä MobilePay-sovelluksessa

- Maksu hyväksytään MobilePay-sovelluksessa, jonka jälkeen käyttäjä palaa suoraan verkkokauppaan

En saanut vahvistusta tilauksesta, miten toimin?

Kaikista onnistuneista verkkokauppaostoksista saa sähköpostiin tilausvahvistuksen heti tilauksen jälkeen. Tilausvahvistus löytyy yleensä sähköpostista hakemalla sanoilla tilaus on vastaanotettu - suosittelemme tarkistamaan myös roskapostikansion. Mikäli et jostain syystä saa tilausvahvistusta, mutta tiliäsi on veloitettu, ota yhteys verkkokaupan asiakaspalveluun: asiakaspalvelu@puuilo.fi

Laskulla maksaminen ei onnistunut ja tilaus keskeytyi, kun olin tunnistautunut pankkitunnuksilla verkkopankkiin. Kuinka toimin?

Laskun luotonmyöntäjä on Svea Payments Oy. Maksutapahtuman keskeytykseen voi olla useita syitä. Nopein tapa on ottaa yhteyttä suoraan palvelun tarjoajaan. Kaikissa laskuun liittyvissä asioissa voit olla yhteydessä Svean asiakaspalveluun puhelimitse 09 4242 3330.

Tilasin laskulla/osamaksulla mutta laskua ei tullut paketin mukana?

Ostaessasi laskulla, lasku lähetetään ostopäivää seuraavana päivänä. Ostaessasi erämaksulla lasku lähetetään seuraavan kuun puolivälissä. Verkkokaupan kassalla voit valita haluatko laskun sähköpostiin vai postitse.

Laskun luotonmyöntäjä on Svea Payments Oy. Kaikissa laskuun liittyvissä asioissa voit olla yhteydessä Svean asiakaspalveluun puhelimitse 09 4242 3330. 

Kuinka kauan tilauksen käsittely kestää?

Normaali toimitusaika tilauksilla on 3-5 arkipäivää tilauksen vastaanottamisesta. Joillakin tuotteilla ja ruuhka-aikoina (esim. valtakunnalliset kampanjat) voi toimitusaika olla pidempi.

Miksi minun tulee ilmoittaa puhelinnumeroni ja sähköpostiosoitteeni tilausta tehdessä?

Tarvitsemme nämä tiedot postitusta varten. Esimerkiksi SmartPostia käytettäessä Posti ilmoittaa automaatin avauskoodin tekstiviestillä. Emme koskaan luovuta mitään henkilökohtaisia tietojasi kolmannelle osapuolelle markkinointitarkoituksiin.

Mitkä toimitustavat ovat käytössä Puuilon verkkokaupassa?

Puuilon verkkokaupasta tilattujen tuotteiden toimitusvaihtoehdot ovat:

Tuotteille valittavissa olevat toimitusvaihtoehdot riippuvat tilattavista tuotteista sekä lähetyksen painosta ja koosta. Tilausvaiheessa voit valita haluamasi toimitustavan tuotteille valittavissa olevista vaihtoehdoista. Lisätietoa toimitustavoistamme löydät myös täältä.

  • SmartPost-paketti
  • Pakettinouto lähimmästä Postin palvelupisteestä
  • Matkahuollon Lähellä-paketti
  • Matkahuollon Bussipaketti
  • Postin kotiinkuljetus
  • Postin rahtikuljetus

Olen tilannut paketin noutona myymälästä. Voiko ystäväni noutaa sen?

Voit valtuuttaa toisen henkilön noutamaan tilauksesi Puuilo-tavaratalosta valtakirjan avulla. Muistuta ystävää ottamaan myös kuvallinen henkilöllisyystodistus mukaan.

Kuinka palautan tuotteen?

Puuilo Oy:n verkkokaupassa on käytössä 30 päivän palautusoikeus. Nopean ja helpon rahanpalautuksen mahdollistamiseksi pyydämme ilmoittamaan mahdollisista tuotepalautuksista ja reklamaatioista palautuslomakkeella. Palautuslomakkeen täyttämisen jälkeen saat sähköpostiin tarkemmat ohjeet tuotteen palauttamiseen. Lue lisää palautuksesta täältä.

Voiko verkkokaupan tuotteita palauttaa tai vaihtaa tavarataloissa?

Verkkokaupasta tilattujen tuotteiden palautuksen tai vaihdon voi myös suorittaa Puuilon tavarataloissa, mikäli tuotetta on siellä saatavilla. Palauttaessasi tuotteen tavarataloon, ota mukaan tilausvahvistus.

Miksi tuote poistuu verkkokaupasta tai miksi sitä ei voi ostaa?

Tuote poistuu näkyviltä verkkokaupan sivuilta, mikäli tuote myydään loppuun tai se poistuu valikoimastamme esim. valmistuksen loputtua.

Näin tuotteen tavaratalossa, mutta sitä ei ole myynnissä verkkokaupassa, miksi näin?

Pyrimme siihen, että koko valikoima löytyy myös verkkokaupasta. Ajoittain tulee poikkeuksia, jolloin yksittäisiä tuotteita ei löydy verkkokaupasta.

Verkkokauppa

Verkkokauppa auki 24 h

Verkkokaupan asiakaspalvelu ark. 8-16

Verkkokaupan tilauksiin liittyvät asiat:

+358 20 786 9410

asiakaspalvelu@puuilo.fi

Tavaratalokohtaiset kysymykset (esim. saldotiedustelut) kannattaa laittaa suoraan tavarataloihin. Tavaratalojen yhteystiedot löydät täältä.

Asiakaspalvelu

Ota yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun tai tavarataloa koskevissa asioissa suoraan tavarataloon.

Tavaratalot

Katso lähimmän tavaratalon aukioloajat tai yhteystiedot. Puuilolla on jo lähes 30 tavarataloa ympäri Suomea!

Avoimet työpaikat

Etsimme jatkuvasti innokkaita myymälätyöntekijöitä tavarataloihin eri puolille Suomea!

Peräkärryn vuokraus

Vuokraa peräkärry edullisesti vaikka muuttoavuksi tai isojen tavaroiden siirtoon. Vain 20 €/vrk!