Usein kysytyt kysymykset
Pitääkö minun rekisteröityä ennen kuin tilaan verkkokaupasta?
Puuilon verkkokaupasta voi tilata rekisteröitymättä, mutta kirjautumalla sisään asiakastilillesi nopeutat ostosten tekemistä jatkossa. Asiakastilin käyttö ei siis ole välttämätöntä tilauksen tekemiseksi.
Voinko tehdä tilauksen soittamalla tai sähköpostilla?
Tilauksen tekeminen ja maksaminen tapahtuu suojatussa yhteydessä pankin tai maksuntarjoajan palvelussa, jotta asiointi verkkokaupassamme olisi sinulle mahdollisimman turvallista. Tietoturvasi takaamiseksi asiakaspalvelumme ei voi vastaanottaa tai käsitellä maksutietoja puhelimitse tai sähköpostitse, joten tilaus tulee aina tehdä henkilökohtaisesti verkkosivujemme kautta.
Onko maksaminen turvallista?
Henkilö- ja maksutiedot käsitellään verkkokaupassamme aina suojatussa ja salatussa SSL-yhteydessä, eli kukaan ulkopuolinen ei voi nähdä tietojasi. Maksutietoja, kuten maksajan henkilötunnusta, maksu- ja luottokortin numeroita tai muita tunnistetietoja, ei myöskään tallenneta.
Kuinka voin selvittää myymäläkohtaisen tuotteen saatavuuden verkkokaupasta?
Tuotteen sivulta voi tarkistaa myymäläkohtaisen saatavuuden painamalla "Katso saatavuus ja hyllypaikka" nappia. Voit etsiä postinumeron tai sijaintisi perusteella 6 lähintä myymälää, tai avata listan kaikista myymälöistä "Näytä kaikki tavaratalot" painikkeella. Voit tarkastella tuotteen saatavuutta tarkempaa sijaintia kussakin myymälässä. Näin asiointi myymälässä helpottuu, kun tiedät, mistä hyllyvälistä tavara löytyy.
Tuote on loppu haluamastani myymälästä, voitteko lähettää tuotteen toisesta myymälästä?
Myymälöiden välillä ei valitettavasti ole logistiikkaa. Jos tuotetta on saatavilla verkkokaupan varastoilla, tuotteen voi tilata verkkokaupasta postitse omaan osoitteeseen.
Tuotteen ollessa loppu myymälästä, voit halutessasi tiedustella mahdollisia uusia eriä suoraan henkilökunnalta myymälässä asioidessasi.
Myymälän voi olla mahdollista tilata tuotetta toimittajalta tai toiselta varastolta. Myymälöiden yhteystiedot löytyvät täältä: www.puuilo.fi/tavaratalot
Miksi verkkokaupan kassalla ei ole postitusvaihtoehtoja?
Verkkokaupallamme on useita toimitusvarastoja. Jos jokin tilauksen tuote on loppu verkkokaupan varastoilta, verkkokauppa ehdottaa vain noutototilaamista. Yksittäisen tuotteen saatavuuden voi tarkistaa tuotesivulta.
Lisäksi tietyissä tuotteissa on vain nouto toimitustapana, tämän pitäisi aina selvitä tuotekuvauksesta.
Noudettavia tuotteita ovat esimerkiksi mullat, kuivikkeet, saviruukut, peräkärryt, trailerit, puupelletit, aerosolituotteet sekä monet pitkät tuotteet, esimerkiksi listat.
Nouto voidaan valita toimitustavaksi vain myymälään, josta löytyy kaikkia samassa tilauksessa olevia tuotteita.
Jos yhtä tilauksen tuotetta ei ole myymälässä, ei verkkokauppa ehdota kyseistä myymälää noutopaikaksi.
Tilaaminen Ahvenanmaalle
Ahvenanmaalle tilaaminen on sujuvaa verkkokaupassamme. Täyttäessäsi verkkokaupan kassalla yhteystietoihin Ahvenanmaan postinumeron, verkkokauppa muuttaa automaattisesti hinnan verottomaksi.
Mitä maksutapoja verkkokaupassa on mahdollista käyttää?
Käytössä on kaikki yleisimmät maksutavat: verkkotilisiirto, pankki -ja luottokortit, mobiilimaksu, sekä lasku- ja erämaksu. Maksunvälittäjänä toimii Svea Payments Oy.
Näin maksaminen MobilePaylla etenee
Kun asiakas maksaa MobilePaylla verkkokaupassa, maksu etenee seuraavasti:
- Asiakas syöttää MobilePay-sovellukseen liittämänsä matkapuhelinnumeron tehdessään ostoksen verkkokaupassa
- Maksu hyväksytään MobilePay-sovelluksessa
- Maksu veloitetaan siltä maksukortilta, jonka asiakas on liittänyt MobilePay-sovellukseen
- MobilePay kysyy puhelinnumerosi
- MobilePay ilmoittaa, että maksu tulee hyväksyä MobilePay-sovelluksessa
- Maksu hyväksytään MobilePay-sovelluksessa, jonka jälkeen käyttäjä palaa suoraan verkkokauppaan
Laskulla maksaminen ei onnistunut ja tilaus keskeytyi, kun olin tunnistautunut pankkitunnuksilla verkkopankkiin. Kuinka toimin?
Laskun luotonmyöntäjä on Svea Payments Oy. Maksutapahtuman keskeytykseen voi olla useita syitä. Nopein tapa on ottaa yhteyttä suoraan palvelun tarjoajaan. Kaikissa laskuun liittyvissä asioissa voit olla yhteydessä Svean asiakaspalveluun puhelimitse 09 4242 3330.
Tilasin laskulla/osamaksulla mutta laskua ei tullut paketin mukana?
Ostaessasi laskulla, lasku lähetetään ostopäivää seuraavana päivänä. Ostaessasi erämaksulla lasku lähetetään seuraavan kuun puolivälissä. Verkkokaupan kassalla voit valita haluatko laskun sähköpostiin vai postitse.
Laskun luotonmyöntäjä on Svea Payments Oy. Kaikissa laskuun liittyvissä asioissa voit olla yhteydessä Svean asiakaspalveluun puhelimitse 09 4242 3330.
Kuinka kauan tilauksen käsittely kestää?
Normaali toimitusaika tilauksilla on 2-4 arkipäivää tilauksen vastaanottamisesta. Joillakin tuotteilla ja ruuhka-aikoina (esim. valtakunnalliset kampanjat) voi toimitusaika olla pidempi. Suuri osa tilauksista käsitellään seuraavan arkipäivän aikana. Tämän lisäksi toimitusaikaan on hyvä laskea n. 1-3 päivää kuljetusyhtiön osuutta.
Miksi minun tulee ilmoittaa puhelinnumeroni ja sähköpostiosoitteeni tilausta tehdessä?
Tarvitsemme nämä tiedot postitusta varten.
Emme koskaan luovuta mitään henkilökohtaisia tietojasi kolmannelle osapuolelle markkinointitarkoituksiin.
Mitkä toimitustavat ovat käytössä Puuilon verkkokaupassa?
Puuilon verkkokaupasta tilattujen tuotteiden toimitusvaihtoehdot ovat:
Tuotteille valittavissa olevat toimitusvaihtoehdot riippuvat tilattavista tuotteista sekä lähetyksen painosta ja koosta. Tilausvaiheessa voit valita haluamasi toimitustavan tuotteille valittavissa olevista vaihtoehdoista. Lisätietoa toimitustavoistamme löydät myös täältä.
- Pakettinouto lähimmästä Postin palvelupisteestä
- Matkahuolto Lähellä-paketti
- Posti Kotipaketti
- Posti Rahti
- DB Schenker Rahti
Olen tilannut paketin noutona myymälästä. Voiko ystäväni noutaa sen?
Mikäli tilauksen noutaa joku muu kuin tilaaja: tilauksen noutajalla tulee olla mukana alkuperäinen tilausvahvistus sekä kuvallinen henkilöllisyystodistus.
Kuinka palautan tuotteen?
Puuilo Tavaratalot Oy:n verkkokaupassa on käytössä 30 päivän palautusoikeus. Nopean ja helpon rahanpalautuksen mahdollistamiseksi pyydämme ilmoittamaan mahdollisista tuotepalautuksista ja reklamaatioista palautuslomakkeella. Palautuslomakkeen täyttämisen jälkeen saat sähköpostiin tarkemmat ohjeet tuotteen palauttamiseen. Lue lisää palautuksesta täältä.
Voiko verkkokaupan tuotteita palauttaa tai vaihtaa tavarataloissa?
Verkkokaupasta tilattujen tuotteiden palautuksen tai vaihdon voi myös suorittaa Puuilon tavarataloissa, mikäli tuotetta on siellä saatavilla. Palauttaessasi tuotteen tavarataloon, ota mukaan tilausvahvistus.
Miksi tuote poistuu verkkokaupasta tai miksi sitä ei voi ostaa?
Tuote poistuu näkyviltä verkkokaupan sivuilta, mikäli tuote myydään loppuun tai se poistuu valikoimastamme esim. valmistuksen loputtua.
Näin tuotteen tavaratalossa, mutta sitä ei ole myynnissä verkkokaupassa, miksi näin?
Pyrimme siihen, että koko valikoima löytyy myös verkkokaupasta. Ajoittain tulee poikkeuksia, jolloin yksittäisiä tuotteita ei löydy verkkokaupasta. Kaikkien tuotteiden on tarkoitus olla näkyvillä verkkokaupassa, mutta joissain tuotteissa, esim VAK-tuotteissa voi olla toimitustaparajoituksia, jolloin niitä voi tilata vain noutotilauksena myymälästä.